Skip to main content

Hallo,

 

Zoals in de titel te lezen heeft NS 6x €20 euro van mijn OV gehaald binnen 3 weken, waarom? Ik heb geen idee. Ik reis al 3 jaar met het openbaar vervoer en dit is me nog nooit gebeurd.

 

Wanneer ik uitcheck is er opeens -€20.

 

Klantenservice bellen lukt niet 35 minuten in de wachtgestaan en geen response.

Het lijkt er op dat je op saldo reist met automatisch opladen, dat neem ik dus maar even aan.

Als er onverwacht herhaaldelijk €20 wordt afgeschreven heeft dat meestal als oorzaak dat je steeds ergens vergeet uit te checken of dat je steeds incheckt of uitcheckt bij poortjes/paaltjes van de verkeerde vervoerder. 

Je kunt het beste even in je reishistorie kijken wat er met in/uitchecken misgaat. Als daar niets vreemds te zien is wordt het tijd voor de Klantenservice.


Goedemorgen Rafelito en welkom bij de NS Community!

Zoals Tamzin al aangeeft zal dit waarschijnlijk te maken hebben met een aantal foutieve in- of uitcheck transacties. € 20 is namelijk het instaptarief wat wordt afgeschreven als je incheckt. Normaal gezien wordt dit teruggestort en verrekend met de ritprijs wanneer je uit checkt bij het einde van de reis. Echter, als er puur een losse incheck of losse uitcheck gemaakt wordt, dan blijft de € 20 afgeschreven. Je kunt het inderdaad zelf controleren via je reishistorie, maar om het te corrigeren zul je sowieso contact moeten leggen met onze Klantenservice. Zelf zul je dit namelijk niet 6 keer kunnen corrigeren. Mocht je telefonisch niet snel geholpen worden, dan kun je ook contact op nemen via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').


Het lijkt er op dat je op saldo reist met automatisch opladen, dat neem ik dus maar even aan.

Als er onverwacht herhaaldelijk €20 wordt afgeschreven heeft dat meestal als oorzaak dat je steeds ergens vergeet uit te checken of dat je steeds incheckt of uitcheckt bij poortjes/paaltjes van de verkeerde vervoerder. 

Je kunt het beste even in je reishistorie kijken wat er met in/uitchecken misgaat. Als daar niets vreemds te zien is wordt het tijd voor de Klantenservice.

Hai Tamzin bedankt voor je snelle reactie, ik heb geen automatisch opladen. Ik reis samen met mijn collega van hetzelfde station naar eindbestemming en hij heeft dit probleem niet. Ik zal de klantenservice nogmaals proberen te contacteren.


Goedemorgen Rafelito en welkom bij de NS Community!

Zoals Tamzin al aangeeft zal dit waarschijnlijk te maken hebben met een aantal foutieve in- of uitcheck transacties. € 20 is namelijk het instaptarief wat wordt afgeschreven als je incheckt. Normaal gezien wordt dit teruggestort en verrekend met de ritprijs wanneer je uit checkt bij het einde van de reis. Echter, als er puur een losse incheck of losse uitcheck gemaakt wordt, dan blijft de € 20 afgeschreven. Je kunt het inderdaad zelf controleren via je reishistorie, maar om het te corrigeren zul je sowieso contact moeten leggen met onze Klantenservice. Zelf zul je dit namelijk niet 6 keer kunnen corrigeren. Mocht je telefonisch niet snel geholpen worden, dan kun je ook contact op nemen via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Bedankt voor de snelle reactie ook Stijn 🙂. Ik ga contact proberen te leggen via de chat optie bedankt alvast!

 


Reageer