Skip to main content

Na vrijdagavond netjes te hebben uitgecheckt krijg ik vanmorgen, bij inchecken op station Arnhem Centraal, meteen een app melding van een vergeten in/uitcheck. Ik weet echt zeker dat dit niet klopt.

Meer mensen hier last van? Moet ik mij zorgen maken bij de factuur?

Ik reis trouwens met NS Flex weekend vrij.

Hoi, 

 

Gisteren voor het eerst met de trein sinds ik ook weekend vrij heb. Op alle stations. In en uit geckeckt maar bij alle 3 krijgen krijgen we ook deze melding. Met daarachter 20 euro. We zijn heel nl doorgereisd maar krijgen enkel deze melding op station den Bosch oost, ons startpunt. De rest van de inchecks krijgen we ook niet te zien. 


Die meldingen slaan nergens op en kunt u beter uitzetten, gewoon zelf goed opletten werkt beter. De transactieverwerking bij NS duurt dagen tot weken en tot die tijd klopt er niets van de conclusies van NS over vergeten in- en uitchecks, prijzen en correctietarieven.


Hallo Anneke Van vugt en Raytjegld. Welkom bij de NS Community!

Het kan soms enkele dagen duren voordat alles ingeladen is, dus ik raad  aan om het altijd na een dag of twee te controleren. Op het moment.dat het niet klopt kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice voor een oplossing. We zijn op de hoogte dat deze meldingen soms te snel binnenkomen, maar dit zorgt niet voor extra kosten.


Ook bij mij continu in het overzicht in de app: vergeten in of uit te checken. Zelfs nog dagen na het reizen. Terwijl zeker weten goed in en uitgecheckt is en dit op de ov chipkaart website wel goed vermeld is.

Uitermate irritant dit. Dit moet beter kunnen.

 


Dit is nog steeds niet opgelost, want hier dezelfde ervaring. Zo klantonvriendelijk. Gisteren NS poortje geopend voor de intercity van Enschede naar Amersfoort. Er was niemand voor mij. Tijdens de reis gecontroleerd door conducteur en alles in orde. NS flex dal vrij abo:

 

 

En ja, 48 uur wachten en dan kijken of het is opgelost. Heeft NS wel de intentie om dit te fixen?


Wat ik trouwens ook heel knap vindt van NS: ze weten bij NS dat ik exact om 20.29 uur iets niet gedaan heb. Hoe Kafka wil je het hebben?

Oh ja, en ze weten ook de plek waar ik iets vergat, namelijk Enschede. 


We zijn bewust dat dit inderdaad nog speelt. Wat ik recentelijk van onze IT afdeling heb meegekregen is dat dergelijke gevallen al minder voorkomen, maar er is helaas nog geen complete oplossing voor. Excuses voor het ongemak Mark033!


Wat ik trouwens ook heel knap vindt van NS: ze weten bij NS dat ik exact om 20.29 uur iets niet gedaan heb. Hoe Kafka wil je het hebben?

Oh ja, en ze weten ook de plek waar ik iets vergat, namelijk Enschede. 

Er is in Enschede ingecheckt om 20:29 dus daar is niets vreemds aan.

Hou er rekening mee dat Amersfoort behalve poortjes van NS ook poortjes van RRReis heeft. Kijk anders even naar de transacties met een Mijn OV-chip account.


Wat ik trouwens ook heel knap vindt van NS: ze weten bij NS dat ik exact om 20.29 uur iets niet gedaan heb. Hoe Kafka wil je het hebben?

Oh ja, en ze weten ook de plek waar ik iets vergat, namelijk Enschede. 

Ik vermoed ook dat u in Amersfoort bij het poortje van Keolis hebt uitgecheckt. 

Wellicht even kijken op de site van OV-chipkaart.nl, daar staan ook de transacties bij andere vervoerders.


Wellicht even kijken op de site van OV-chipkaart.nl, daar staan ook de transacties bij andere vervoerders.

Die komen bij Flex ook wel in Mijn NS te staan na enkele dagen, maar ik vind het wel vreemd dat er bij voorbaat al € 20,00 gerekend wordt voor een incheck om 20:29 want @mark033 heeft Dal Vrij.


Reageer