Op 29 september jl. reisde ik van Rotterdam Noord naar Amersfoort Centraal. Start 09.57 uur met daluren-abonnement. Op dezelfde dag ben ik teruggereisd. Terug op Rotterdam Noord om 14.28 uur, dus voor 16.00 uur. Een paar dagen later heb ik de website van de NS geraadpleegd en bleek mij dat ik niet had ingecheckt op de terugreis. In de website vind ik alleen maar informatie over “vergeten inchecken” terwijl dat in het station Amersfoort Centraal niet mogelijk is omdat het station is voorzien van poortjes. Wat is er gebeurd? Ik ben naar een poort toegelopen en ik heb mijn OV-chipkaart boven de scanner gehouden. Toen mijn OV-chipkaart circa 10 a 20 cm boven de scanner hing, sprong de poort open. Ik ben toen naar het perron gelopen en heb ik de trein naar Rotterdam Noord genomen.
Vragen:
- waarom houdt u alleen maar rekening met “vergeten inchecken”? M.i. is in dit geval geen sprake is van vergeten, maar van een technisch mankement.
- waarom houdt u geen rekening met het feit dat ik reis tussen 09.00 uur en 16.00 uur met een daluren-abonnement? U gaat uit van een prijs voor deze rit ad €15,30 i.p.v. €9,18.
- waarom word ik niet met behulp van een e-mail op de hoogte gehouden met het “vergeten inchecken”?
Met vriendelijke groet,
J.H.P. Hoekveen
OV-chipkaart: 3528 0400 5768 9757