Skip to main content
beantwoord

Nieuwe foto

  • October 2, 2024
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

Hallo, goedemorgen. Ik heb al tien jaar een abonnement, maar ik wil de foto's wijzigen. Houd er rekening mee dat mijn kaart binnenkort verloopt. Bedankt.

Beste antwoord door wiskunde123

Ik had hetzelfde probleem: Dit is de 2e keer dat mijn kaart wordt verlengd zonder dat er een foto gevraagd werd. Gevolg is dat mijn foto inmiddels z'n 18 jaar oud is (verder geen conducteur die erom zeurt trouwens).

De oplossing is om de klantenservice van OV-chipkaart te bellen (0900-0980) en de situatie uit te leggen. Uiteraard krijg je eerst te horen dat er 'altijd’ enkele weken vooraf een nieuwe foto wordt gevraagd, maar na enig aandringen kreeg ik uiteindelijk toch kostenloos een nieuwe OV-chipkaart waarbij de nieuwe foto per mail kon worden verzonden.

4 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13875 reacties
  • October 2, 2024

Abonnementhouders krijgen 8 tot 10 weken voor de kaart verloopt het verzoek om een nieuwe pasfoto aan te leveren.


  • Koploper****
  • 20479 reacties
  • October 2, 2024

Abonnementhouders krijgen 8 tot 10 weken voor de kaart verloopt het verzoek om een nieuwe pasfoto aan te leveren.

Dat lees ik altijd maar ik gebruik al meer dan tien jaar dezelfde foto en mijn kaart is in die tijd twee keer automatisch door NS vernieuwd. Nog nooit een verzoek gehad om mijn foto te vernieuwen.


  • Reisleider**
  • 271 reacties
  • Antwoord
  • October 2, 2024

Ik had hetzelfde probleem: Dit is de 2e keer dat mijn kaart wordt verlengd zonder dat er een foto gevraagd werd. Gevolg is dat mijn foto inmiddels z'n 18 jaar oud is (verder geen conducteur die erom zeurt trouwens).

De oplossing is om de klantenservice van OV-chipkaart te bellen (0900-0980) en de situatie uit te leggen. Uiteraard krijg je eerst te horen dat er 'altijd’ enkele weken vooraf een nieuwe foto wordt gevraagd, maar na enig aandringen kreeg ik uiteindelijk toch kostenloos een nieuwe OV-chipkaart waarbij de nieuwe foto per mail kon worden verzonden.


  • Koploper****
  • 20479 reacties
  • October 2, 2024

De oplossing is om de klantenservice van OV-chipkaart te bellen (0900-0980) en de situatie uit te leggen. Uiteraard krijg je eerst te horen dat er 'altijd’ enkele weken vooraf een nieuwe foto wordt gevraagd, maar na enig aandringen kreeg ik uiteindelijk toch kostenloos een nieuwe OV-chipkaart waarbij de nieuwe foto per mail kon worden verzonden.

Op mijn leeftijd verander ik niet zoveel meer dus ik ben prima herkenbaar op mijn oude foto. Maar tussen 16 of 26 jaar zit natuurlijk wel een groot verschil.