Hallo, goedemorgen. Ik heb al tien jaar een abonnement, maar ik wil de foto's wijzigen. Houd er rekening mee dat mijn kaart binnenkort verloopt. Bedankt.
Abonnementhouders krijgen 8 tot 10 weken voor de kaart verloopt het verzoek om een nieuwe pasfoto aan te leveren.
Abonnementhouders krijgen 8 tot 10 weken voor de kaart verloopt het verzoek om een nieuwe pasfoto aan te leveren.
Dat lees ik altijd maar ik gebruik al meer dan tien jaar dezelfde foto en mijn kaart is in die tijd twee keer automatisch door NS vernieuwd. Nog nooit een verzoek gehad om mijn foto te vernieuwen.
Ik had hetzelfde probleem: Dit is de 2e keer dat mijn kaart wordt verlengd zonder dat er een foto gevraagd werd. Gevolg is dat mijn foto inmiddels z'n 18 jaar oud is (verder geen conducteur die erom zeurt trouwens).
De oplossing is om de klantenservice van OV-chipkaart te bellen (0900-0980) en de situatie uit te leggen. Uiteraard krijg je eerst te horen dat er 'altijd’ enkele weken vooraf een nieuwe foto wordt gevraagd, maar na enig aandringen kreeg ik uiteindelijk toch kostenloos een nieuwe OV-chipkaart waarbij de nieuwe foto per mail kon worden verzonden.
De oplossing is om de klantenservice van OV-chipkaart te bellen (0900-0980) en de situatie uit te leggen. Uiteraard krijg je eerst te horen dat er 'altijd’ enkele weken vooraf een nieuwe foto wordt gevraagd, maar na enig aandringen kreeg ik uiteindelijk toch kostenloos een nieuwe OV-chipkaart waarbij de nieuwe foto per mail kon worden verzonden.
Op mijn leeftijd verander ik niet zoveel meer dus ik ben prima herkenbaar op mijn oude foto. Maar tussen 16 of 26 jaar zit natuurlijk wel een groot verschil.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.