Ik heb op 20-04-19 een nieuwe pasfoto opgestuurd en wacht al lange tijd met smart op mijn nieuwe OV kaart. Helaas nog geen succes.
Wanneer ik de NS bel lukt dit ook tevergeefs. Wie kan mij helpen? De vervaldatum komt al pittig snel in zicht. Dit zou toch helemaal niet zo lang hoeven te duren?
Groet Jet
Heb je misschien alleen een OV-fiets product bij ons? We zien de laatste tijd namelijk regelmatig dat gebruikers van een OV-fiets abonnement wel een verzoek krijgen voor het sturen van een foto, dit vervolgens doen maar toch geen nieuwe kaart ontvangen . Indien jouw kaart binnen 6 weken afloopt kan er vanuit NS niet opnieuw een verzoek voor kaartvernieuwing worden ingediend. Je kan in dat geval zelf een nieuwe OV-chipkaart bestellen via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart. De kosten van € 7,50 kan je dan bij ons terugvragen. Dit kan telefonisch, via Facebook, Twitter of onze Chat. Al deze opties kan je hier vinden.
Heb je misschien alleen een OV-fiets product bij ons? We zien de laatste tijd namelijk regelmatig dat gebruikers van een OV-fiets abonnement wel een verzoek krijgen voor het sturen van een foto, dit vervolgens doen maar toch geen nieuwe kaart ontvangen . Indien jouw kaart binnen 6 weken afloopt kan er vanuit NS niet opnieuw een verzoek voor kaartvernieuwing worden ingediend. Je kan in dat geval zelf een nieuwe OV-chipkaart bestellen via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart. De kosten van € 7,50 kan je dan bij ons terugvragen. Dit kan telefonisch, via Facebook, Twitter of onze Chat. Al deze opties kan je hier vinden.
Hoi Denise,
Dankjewel voor je antwoord.
Het gaat niet om alleen een Fietsproduct, maar een studentenproduct.
Ik heb op tijd de gegevens doorgestuurd voor de gegeven deadline.
In afwachting op je antwoord,
Jet
Dit is nog steeds aan de orde. Ik heb gwn een dal abbonnement bij NS. Heb mn foto opgestuurd maar noit die kaart ontvangen. Vraag het bij NS na, die sturen me naar OV Chipkaart, vraag het bij OV chipkaart die sturen me naar NS. De klacht is exact dezelfde als een jaar geleden en er is niks aan gedaan. Of doe dan helemaal niks met een nieuwe kaart regelen of doe het goed. Nu vraag ik t eerst via jullie aan, moet er dan een aantal keer achteraan om er dan zelf achter te komen dat ik naar ov chipkaart moet en daarna ook nog eens bij jullie declareren. Hele slechte service.
Goedemiddag Alrik. Welkom bij de NS Community.
Dit proces ligt vaker onder vuur, en terecht. De wijze waarop het nu gaat is onhandig en kost onnodig veel moeite voor de abonnementshouder. We kijken naar opties om dit gestroomlijnder te krijgen. Excuses voor het ongemak!
Heb je de aanvraag inmiddels ingediend bij OV-chipkaart en de vergoeding ontvangen? Zo niet, dan wil ik je verzoeken om indien mogelijk via Facebook of Twitter contact te zoeken met de Klantenservice. Dan helpen mijn collega's je verder.
Hoe eerder NS ophoepelt uit het aanvraagproces hoe beter.
Hoe eerder NS ophoepelt uit het aanvraagproces hoe beter.
Dat is wel een beetje dubbel, want dat zou betekenen dat je een kaartvernieuwing altijd zelf via TLS/OV-chipkaart zou moeten doen (wat dus prima werkt).
Maar met TLS wilde je toch juist niets te maken hebben? Je bent klant bij NS, dus moeten zij het maar regelen… plus dat je voor je € 7,50 alsnog bij NS moet zijn.
Waar het mij om gaat is dat het goed geregeld wordt. Wanneer NS dat in het vervolg volledig uitbesteed aan TLS vind ik dat prima. In de huidige procedures blijkt NS steeds de zwakke schakel. Dan stel ik voor die eruit te halen.
NS en kaartvernieuwing? Laat me niet lachen. Ze maken ook nog je abonnementen zoek. En het kost je zeeën van tijd om te achterhalen wat er allemaal is misgegaan en hoe het hersteld kan worden. NS levert gewoon prutswerk en is niet in staat zelf de fouten op te lossen.
Hier ook voor mijn beide kinderen een foto geupload. Ik ging er dus vanuit dat ik de passen thuisgestuurd zou krijgen, maar heb nog niks ontvangen. Gaat dit wel goed?
Hier ook voor mijn beide kinderen een foto geupload. Ik ging er dus vanuit dat ik de passen thuisgestuurd zou krijgen, maar heb nog niks ontvangen. Gaat dit wel goed?
Het kan 5 werkdagen duren.
Wij kunnen op dit reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens. Is het langer dan een week geleden, dan kun je het beste contact opnemen met OV-chipkaart. Zij leveren de kaarten.
Nu 2 jaar verder en nog steeds vrijwel exact hetzelfde probleem: ik had begin november 2021 netjes de door de NS gevraagde pasfoto aangeleverd, en daarop een ontvangstbevestiging ontvangen: “U ontvangt uw nieuwe OV-chipkaart enkele weken voor afloop van uw huidige OV-chipkaart per post thuis.” Nog steeds niets ontvangen, maar mijn oude pas is ondertussen verlopen. Behoorlijk respectloos dat reizigers nog steeds op deze manier van hun tijd beroofd worden na al meer dan 2.5 jaar een ‘bekend probleem’ te zijn.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.