beantwoord

ns abonnement staat nog op verlopen ov chipkaart

  • 5 April 2022
  • 2 reacties
  • 648 Bekeken

Mijn oude ov chip verliep zonder dat ik er erg in had omdat ik een tijd in het buitenland zat. Er staat een NS abonnement op dat nu vrolijk op de verlopen chipkaart staat, terwijl ik inmiddels een nieuwe ov chipkaart heb opgestuurd gekregen. Ik kom er niet achter hoe ik mijn abonnement (daluren) van mijn oude op mijn nieuwe kaart gezet krijg. Mis is iets? Dank voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Thom 5 April 2022, 08:45

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u een nieuwe kaart met een Flexabonnement kreeg, is er een kans dat het er al op staat. Er zijn echter wat verschillende mogelijkheden. 

Het handigste is om even langs een NS-automaat te gaan en te kiezen voor ‘Ophalen bestelling’ Zonodig kunt u het dan meteen activeren. Flex moet u ook eenmalig activeren als het nieuw is. Het wijst zich dan vanzelf.

Reputatie 7
Badge +3

Als de kaart opgestuurd is als vervanging van de oude kaart dan is het abonnement overgezet. Heb je zelf een nieuwe kaart aangevraagd dan kan de klantenservice het abonnement overzetten. Heb je een nieuw abonnement met een nieuwe kaart aangevraagd dan kun je via de klantenservice het abonnement op de oude kaart beëindigen.

Reageer