NS Hispeed toeslag ontbreekt in declaratie-overzicht | NS Community
beantwoord

NS Hispeed toeslag ontbreekt in declaratie-overzicht

  • 5 October 2018
  • 36 reacties
  • 1756 Bekeken

S

inds ik gebruik maak van NS Flex wordt de toeslag voor de IC Direct (NS Hispeed) tussen Rotterdam en Amsterdam niet meer vermeld in het declaratie-overzicht. Deze kosten kan ik dus niet declareren bij mijn werkgever. Gisteren heb ik gebeld met de klantenservice en daar kreeg ik te horen dat dat inderdaad niet mogelijk is, dat dat heel vervelend is maar dat NS daar voorlopig niets aan kan doen helaas. Dat was een heel vreemd antwoord, vandaar dat ik het hier nog maar eens aankaart met de vraag wanneer dit wordt opgelost.

Hieronder kun je zien dat bij de toeslag € 0,00 staat en daarboven dat ik niet ben uitgecheckt terwijl ik dat om 9:03 uur op Rotterdam Centraal wel degelijk heb gedaan. Het rode bedrag van € 2,40 is de prijs van de toeslag, maar dat bedrag komt niet terug in de pdf van het declaratieoverzicht (ook niet als ik het vinkje plaats).

icon

Beste antwoord door Denice NS 5 October 2018, 10:54

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7

@Robert B: Het gaat in dit topic over de onwil (of het onvermogen) van NS om de HSL-toeslag in het declaratieoverzicht op te nemen. 
 

Uit je handtekening blijkt weliswaar dat je geen NS medewerker bent, maar je antwoord  om een kaartje met munten bij de automaat te kopen is geen oplossing voor het benoemde probleem maar wel een typische reactie die van NS te verwachten is.

Komt er hier nog eens een oplossing voor?

Het is werkelijk niet te bevatten dat

  • die toeslag wel op de totale factuur verschijnt,
  • ook zichtbaar is en geselecteerd kan worden op het "te declareren" overzicht,
  • maar vervolgens NIET verschijnt op het gedownloade PDF!

En nee, de ontvangen maandfactuur is niet OK, want voor een werkgeversdeclaratie mag alléén zakelijke reizen worden gedeclareerd en niet privé-reizen. Nu moet ik dus die totale factuur printen, dan met een stift privéreizen zwartmaken, het totaal herberekenen, scannen. Kom op, wat is dit??? Eens met opmerkingen die eerder geplaatst zijn hier of op een andere stream: geef hier prioriteit aan de oplossing van dit probleem! Dit is blijkbaar al jaren geleden gemeld.

Reputatie 7
Badge +3

Op de heel korte termijn is er alleen de oplossing om te stoppen met NS Flex en op saldo te gaan reizen (voor het gemak gecombineerd met automatisch opladen). Vervolgens een account aanmaken bij OV-Chipkaart en kaart registreren. Vervolgens kun je heel eenvoudig een overzicht maken van de reiskosten die je kunt declareren. Van @Robert B hebben we begrepen dat ook de toeslagkosten van de HSL in het overzicht verschijnen.

Ik dien wekelijks een overzicht in bij mijn werkgever. Het werkt vlekkeloos. Grootste voordeel is dat reizen met een andere vervoerder dan NS ook getoond worden.

Ik ben het wel met @DVDV en anderen eens dat het belachelijk is dat de HSL-toeslag niet getoond wordt in de overzichten van NS Flex. Broddelwerk van de kant van NS. 

×
 
 
 
 
 
×
 
 
 

 Nou, goed nieuws! Het staat voor komende maand op de planning om dit probleem aan te pakken en op te lossen! :smile: 

Het probleem is inmiddels opgelost. Als je nu een overzicht van je reistransacties maakt dan verschijnt ook wat de kosten voor de IC Direct Toeslag op het overzicht :smile:

Ere die ere toekomt, dikke like voor deze!

Ik heb afgelopen donderdag met de IC Direct gereisd voor werk en zit nu met hetzelfde probleem. Het overzicht van de reistransaties bevat de toeslagen niet. Blijkbaar werkt het dus nog niet helemaal perfect ;)

Welkom op onze NS Community, Jesse Arens. Het kan zijn dat deze nog niet helemaal zijn ingeladen. Dat kan soms even duren. 

Dankjewel Laura! Volgens de informatie op de reishistoriepagina: “Mijn laatste reis ontbreekt - Staat uw reis niet in dit overzicht? Het kan 24 uur duren voordat wij uw reis hebben verwerkt.” Inmiddels zijn we zo'n 100 uur verder, dus hoe lang gaat het dan wel duren?

Daar is helaas geen eenduidig antwoord op, dat verschilt per transactie en kan ook afhankelijk van de situatie langer of korter zijn. Je kunt eventueel de reistransacties van de OV-chipkaart zelf bekijken via een Mijn OV-Chip account, of door contact op te nemen met onze Klantenservice, om te controleren of de transactie zelf wel is doorgekomen, maar als je dat al gedaan hebt kan ik weinig anders aangeven dan geduld hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Die melding “Het kan 24 uur duren voordat wij uw reis hebben verwerkt” kun je met flink korrel zout nemen, bij mijn enige reis dit jaar duurde het 3 dagen voor mijn terugreis in mijn reishistorie kwam e 3 weken voor de heenreis, waren allebei gewoon reizen met NS. 

Reageer