Skip to main content

In 'Mijn NS' staat regelmatig dat ik ben 'vergeten' uit te checken. Maar ik ben het niet vergeten. Ik moet vaak door poortjes en als die openen, ga ik er vanuit dat ik ook ben uitgecheckt. Als ik haast heb, kijk ik niet altijd uitgebreid naar de melding op die palen. En dan zie ik het later, op de NS app.

Ik stoor me aan het feit dat NS zegt dat ik het vergeet. Want dat doe ik niet. En ik krijg de melding zo vaak, dat ik eerder denk dat de NS zelf iets is vergeten.

Ja irritant is dat. Heb dit ook vaak. Maar uiteindelijk wordt het toch juist geregistreerd. Ik snap ook niet goed waarom dat systeem zo traag kan zijn. Alles is supersnel en realtime tegenwoordig, maar dit kan zomaar even een tijdje duren.


Hanteer niet het opengaan of -zijn van het poortje, ga af op de mededeling dat u bent uitgecheckt, op het display.Het is wijs dat altijd te controleren bij elke in- en uitcheck. Zeker als u meerdere ov-chipkaarten bezit. Het enorm laat vermelden van de juiste in- en uitcheckgegevens is al vervelend, maar de mededeling niet in- of uitgecheckt is gewoon fout en moet vervangen worden door:

 

In-  of uitcheck nog niet verwerkt. 

Dat geeft minder stress en vooral: deze mededeling is wel juist, maar niet in- of uitgecheckt is meestal, niet altijd, onjuist.

 


Reageer