Skip to main content

Vandaag een schokkende ontdekking gedaan. NS heeft zelf, naar eigen zeggen ‘door een systeemfout’ mijn NS abonnement opgezegd. Ik ontdekte dit doordat ik naar de klantenservice ging bellen om na te vragen waar mijn nieuwe kaart blijft (omdat mijn huidige kaart nog maar geldig is tot einde van deze maand). De medewerker vertelde me vervolgens dat mijn abonnement was opgezegd, maar ze kon niet zien hoe dat was gebeurd. Bij navraag bij een collega gaf deze collega aan dat er een systeemfout was en daarom mijn abonnement blijkbaar was opgezegd. Een nieuwe kaart konden ze niet aanvragen, wel konden ze me 7,50 vergoeden zodat ik zelf een nieuwe kaart kon gaan aanvragen. Ik ben helemaal perplex dat de NS een fout maakt en dan vervolgens dat op mij als klant afschuift. Volgens de medewerker van de klantenservice kan NS niet zelf een nieuwe kaart aanvragen, maar kan ik dat alleen zelf doen. Daar geloof ik niets van en dit voelt gewoon alsof NS de makkelijkste route kiest voor henzelf en dat is de klant zelf een kaart laten aanvragen. Onbehoorlijk en schokkend. Ik ben normaal niet zo van het posten op fora, maar ben woest. Heel benieuwd naar of anderen vergelijkbare ervaringen hebben en of dit forum door iemand van NS wordt gelezen die het iets kan schelen dat NS zo met haar klanten omgaat. 

Is echt het abonnement opgezegd of heeft NS alleen niet gezorgd voor kaartvernieuwing van een (bijna) verlopen kaart? Dat is wel een verschil. Het laatste komt de afgelopen paar maanden regelmatig voor, deze community staat er vol mee. De oplossing is dan inderdaad zelf (op de site van OV-chipkaart.nl) een nieuwe kaart aanvragen en de kosten van €7,50 daarvoor terug vragen bij NS. Let wel op dat je niet een losse nieuwe kaart aanvraagt, maar echt een kaartvernieuwing van de oude kaart. Die oude kaart moet dan gekoppeld zijn in je account bij OV-chipkaart.nl en van daaruit vraag je een kaartvernieuwing aan. Het abonnement is niet door NS opgezegd en wordt bij een kaartvernieuwing op de nieuwe kaart overgezet. 

 


Wanneer je een abonnement hebt en daarmee recht hebt op kaartvernieuwing wordt deze ongeveer 8 weken voor het verlopen ingezet. Als er iets fout gaat en kaartvernieuwing niet wordt ingezet, dan kan NS dat niet meer in gang zetten. NS adviseert dan om zelf een nieuwe kaart voor kaartvernieuwing aan te vragen bij www.OVchipkaart.nl De kosten van de nieuwe kaart worden door NS terugbetaald.

Als jij geen enkele abonnement meer hebt en jij wilt nu wel weer een nieuw abonnement afsluiten van minimaal €5,10 dan kun je ipv een ovchipkaart bestellen bij ovchipkaart.nl een abonnement bij NS op een nieuwe kaart bestellen.

 


Is echt het abonnement opgezegd of heeft NS alleen niet gezorgd voor kaartvernieuwing van een (bijna) verlopen kaart? Dat is wel een verschil. Het laatste komt de afgelopen paar maanden regelmatig voor, deze community staat er vol mee. De oplossing is dan inderdaad zelf (op de site van OV-chipkaart.nl) een nieuwe kaart aanvragen en de kosten van €7,50 daarvoor terug vragen bij NS. Let wel op dat je niet een losse nieuwe kaart aanvraagt, maar echt een kaartvernieuwing van de oude kaart. Die oude kaart moet dan gekoppeld zijn in je account bij OV-chipkaart.nl en van daaruit vraag je een kaartvernieuwing aan. Het abonnement is niet door NS opgezegd en wordt bij een kaartvernieuwing op de nieuwe kaart overgezet. 

 

Dank voor je reactie. Dame van de klantenservice gaf aan dat het abonnement was opgezegd. Zij kon hem wel weer ‘activeren’ maar een vervangende kaart kon zij niet aanvragen. Zij gaf aan dat het heel vreemd was dat het abonnement was opgezegd en dat dit waarschijnlijk door een systeemfout moest zijn gebeurd. Ik heb wel het forum doorgekeken en ben geschrokken van de vele meldingen dat het mis gaat met vervangende kaarten. Dank voor de tips, maar heb klacht ingediend via de klantenservice en gevraagd om hierover terug gebeld te worden. Heb na het lezen van het forum niet echt de illusie dat het door NS opgelost gaat worden, maar als ik niet de klachtenroute volg dan blijven andere klanten daar wellicht ook de dupe van worden. 


Wanneer je een abonnement hebt en daarmee recht hebt op kaartvernieuwing wordt deze ongeveer 8 weken voor het verlopen ingezet. Als er iets fout gaat en kaartvernieuwing niet wordt ingezet, dan kan NS dat niet meer in gang zetten. NS adviseert dan om zelf een nieuwe kaart voor kaartvernieuwing aan te vragen bij www.OVchipkaart.nl De kosten van de nieuwe kaart worden door NS terugbetaald.

Als jij geen enkele abonnement meer hebt en jij wilt nu wel weer een nieuw abonnement afsluiten van minimaal €5,10 dan kun je ipv een ovchipkaart bestellen bij ovchipkaart.nl een abonnement bij NS op een nieuwe kaart bestellen.

 

Dank voor uw reactie. Is inderdaad wat ik er ook over teruggevonden heb inmiddels. Ik ga er vooralsnog van uit dat NS dit gewoon netjes voor me gaat oplossen. 


Dank voor je reactie. Dame van de klantenservice gaf aan dat het abonnement was opgezegd. Zij kon hem wel weer ‘activeren’ maar een vervangende kaart kon zij niet aanvragen. Zij gaf aan dat het heel vreemd was dat het abonnement was opgezegd en dat dit waarschijnlijk door een systeemfout moest zijn gebeurd. Ik heb wel het forum doorgekeken en ben geschrokken van de vele meldingen dat het mis gaat met vervangende kaarten. Dank voor de tips, maar heb klacht ingediend via de klantenservice en gevraagd om hierover terug gebeld te worden. Heb na het lezen van het forum niet echt de illusie dat het door NS opgelost gaat worden, maar als ik niet de klachtenroute volg dan blijven andere klanten daar wellicht ook de dupe van worden. 

Dit verbaast mij echt enorm. Op deze community zijn veel meldingen en klachten over niet automatisch vanuit NS een nieuwe kaart ontvangen bij het hebben van een abonnement waarbij dat wel zou moeten gebeuren. Dat daarbij ook het abonnement is opgezegd door NS is zover ik weet voor het eerst. Ik zou het als ik jou was toch nog eens extra checken of laten uitzoeken, het komt namelijk helaas ook wel eens voor dat iemand van de klantenservice iets zegt wat niet klopt, misschien een nieuwe medewerker die nog niet alles weet. Als een abonnement echt opgezegd is zou je daar bericht van moeten hebben gekregen en moet het abonnement ook niet meer vermeld staan onder “Mijn producten” in je MijnNS account. 

Vraag in ieder geval zo snel mogelijk bij OV-chipkaart.nl kaartvernieuwing aan en check als je die kaart ontvangt wat er op die kaart staat. Bij een automaat moet je dit kunnen zien of anders bij inchecken. 


Dank voor je reactie. Dame van de klantenservice gaf aan dat het abonnement was opgezegd. Zij kon hem wel weer ‘activeren’ maar een vervangende kaart kon zij niet aanvragen. Zij gaf aan dat het heel vreemd was dat het abonnement was opgezegd en dat dit waarschijnlijk door een systeemfout moest zijn gebeurd. Ik heb wel het forum doorgekeken en ben geschrokken van de vele meldingen dat het mis gaat met vervangende kaarten. Dank voor de tips, maar heb klacht ingediend via de klantenservice en gevraagd om hierover terug gebeld te worden. Heb na het lezen van het forum niet echt de illusie dat het door NS opgelost gaat worden, maar als ik niet de klachtenroute volg dan blijven andere klanten daar wellicht ook de dupe van worden. 

Dit verbaast mij echt enorm. Op deze community zijn veel meldingen en klachten over niet automatisch vanuit NS een nieuwe kaart ontvangen bij het hebben van een abonnement waarbij dat wel zou moeten gebeuren. Dat daarbij ook het abonnement is opgezegd door NS is zover ik weet voor het eerst. Ik zou het als ik jou was toch nog eens extra checken of laten uitzoeken, het komt namelijk helaas ook wel eens voor dat iemand van de klantenservice iets zegt wat niet klopt, misschien een nieuwe medewerker die nog niet alles weet. Als een abonnement echt opgezegd is zou je daar bericht van moeten hebben gekregen en moet het abonnement ook niet meer vermeld staan onder “Mijn producten” in je MijnNS account. 

Vraag in ieder geval zo snel mogelijk bij OV-chipkaart.nl kaartvernieuwing aan en check als je die kaart ontvangt wat er op die kaart staat. Bij een automaat moet je dit kunnen zien of anders bij inchecken. 

Dank. Ik heb in ieder geval gevraagd of ik vandaag terug gebeld kan worden om terug te horen wat er nu precies aan de hand is. Hopelijk gaat de klantenservice dat ook doen. Ik zal wel zo snel mogelijk kaartvernieuwing in gang zetten zoals je schrijft, want heb niet het gevoel dat NS hier iets in wil of kan doen als ik zo ook de verschillende posts op het forum mag geloven. 


Dank voor je reactie. Dame van de klantenservice gaf aan dat het abonnement was opgezegd. Zij kon hem wel weer ‘activeren’ maar een vervangende kaart kon zij niet aanvragen. Zij gaf aan dat het heel vreemd was dat het abonnement was opgezegd en dat dit waarschijnlijk door een systeemfout moest zijn gebeurd. Ik heb wel het forum doorgekeken en ben geschrokken van de vele meldingen dat het mis gaat met vervangende kaarten. Dank voor de tips, maar heb klacht ingediend via de klantenservice en gevraagd om hierover terug gebeld te worden. Heb na het lezen van het forum niet echt de illusie dat het door NS opgelost gaat worden, maar als ik niet de klachtenroute volg dan blijven andere klanten daar wellicht ook de dupe van worden. 

Dit verbaast mij echt enorm. Op deze community zijn veel meldingen en klachten over niet automatisch vanuit NS een nieuwe kaart ontvangen bij het hebben van een abonnement waarbij dat wel zou moeten gebeuren. Dat daarbij ook het abonnement is opgezegd door NS is zover ik weet voor het eerst. Ik zou het als ik jou was toch nog eens extra checken of laten uitzoeken, het komt namelijk helaas ook wel eens voor dat iemand van de klantenservice iets zegt wat niet klopt, misschien een nieuwe medewerker die nog niet alles weet. Als een abonnement echt opgezegd is zou je daar bericht van moeten hebben gekregen en moet het abonnement ook niet meer vermeld staan onder “Mijn producten” in je MijnNS account. 

Vraag in ieder geval zo snel mogelijk bij OV-chipkaart.nl kaartvernieuwing aan en check als je die kaart ontvangt wat er op die kaart staat. Bij een automaat moet je dit kunnen zien of anders bij inchecken. 

Dank. Ik heb in ieder geval gevraagd of ik vandaag terug gebeld kan worden om terug te horen wat er nu precies aan de hand is. Hopelijk gaat de klantenservice dat ook doen. Ik zal wel zo snel mogelijk kaartvernieuwing in gang zetten zoals je schrijft, want heb niet het gevoel dat NS hier iets in wil of kan doen als ik zo ook de verschillende posts op het forum mag geloven. 

NS belt niet terug. Je zult zelf moeten bellen.


Dank. Ik heb in ieder geval gevraagd of ik vandaag terug gebeld kan worden om terug te horen wat er nu precies aan de hand is. Hopelijk gaat de klantenservice dat ook doen. Ik zal wel zo snel mogelijk kaartvernieuwing in gang zetten zoals je schrijft, want heb niet het gevoel dat NS hier iets in wil of kan doen als ik zo ook de verschillende posts op het forum mag geloven. 

Als het alleen gaat om kaartvernieuwing van een (bijna) verlopen kaart dan kan NS nu inderdaad niets meer doen. Een x-aantal weken (ik meen 8 a 9 weken) voor het verlopen van de kaart stuurt TLS/OV-chipkaart.nl een bericht naar de kaarthouder dat de kaart binnenkort verloopt (moet men daar natuurlijk wel het mailadres hebben van de kaarthouder). Voor die tijd kan NS nog wat doen, gebruikelijk is dat NS de kaarthouder een bericht stuurt om een nieuwe foto op te sturen, die stuurt NS door en daarmee wordt de kaartvernieuwing in gang gezet. Ook kan het zijn dat NS toestemming heeft de oude foto te hergebruiken en dan hoeft NS alleen door te geven aan TLS dat de kaart vernieuwd dient te worden (zo ging het bij mij in 2019). Maar zodra die “werktijd” van NS voorbij is, kan NS niets meer doen, dan kun je alleen nog zelf op de site van OV-chipkaart.nl je kaartvernieuwing aanvragen. 

Is ook je abonnement opgezegd door NS dan zou ik dat wel verder laten uitzoeken door de NS klantenservice, al kan het antwoord en oplossing dan ook zijn dat je zodra je de nieuwe kaart binnenkrijgt zelf weer je abonnement moet aanvragen op je nieuwe kaart. Maar dan moet je dus wel echt zeker weten dat je abonnement is opgezgd omdat je anders misschien 2 abonnementen hebt en daar ook voor moet betalen. Daarom ook de tip om te checken wat er op die nieuwe kaart staat als je hem ontvangt. Sowieso zul je als het abonnement nog actief is en overgezet is op de nieuwe kaart geen nieuw abonnement op de nieuwe kaart kunnen zetten, dat zou dan hooguit een wijziging worden.

Hou je ons op de hoogte? Ik ben nu wel erg benieuwd wat er precies gebeurd is. 


Indien mijn collega heeft aangegeven dat het abonnement is beëindigd heb ik een groot vermoeden dat hij/zij verkeerd heeft gekeken. Afgelopen jaar hebben wij een update in ons systeem gehad waardoor de klassieke abonnementen op saldo ergens anders staan. Dit heeft geen verdere consequenties voor zowel NS als de reiziger, maar daardoor lijkt het alsof het oude abonnement is beëindigd waar deze gewoon daar vlak onder als actief staat. Dit is een speculatie, maar ik heb zelf ook wel eens deze fout gemaakt. In ieder geval kan het niet zo zijn dat het abonnement door ons is opgezegd zonder enig schrijven of berichtgeving naar de reiziger. Via Mijn NS kan je zelf achterhalen of het abonnement nog actief is. Ook kan dit gedaan worden bij een OV-automaat. Zou je eens willen kijken of je deze nog ziet staan, Christian Bakker?


De OV-automaten vind je op https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/zoek-een-servicepunt.htm?servicetype=13 (winkels e.d.) maar met een Mijn OV-chip account en daar de kaart aan gekoppeld kan het ook, via https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm


Indien mijn collega heeft aangegeven dat het abonnement is beëindigd heb ik een groot vermoeden dat hij/zij verkeerd heeft gekeken. Afgelopen jaar hebben wij een update in ons systeem gehad waardoor de klassieke abonnementen op saldo ergens anders staan. Dit heeft geen verdere consequenties voor zowel NS als de reiziger, maar daardoor lijkt het alsof het oude abonnement is beëindigd waar deze gewoon daar vlak onder als actief staat. Dit is een speculatie, maar ik heb zelf ook wel eens deze fout gemaakt. In ieder geval kan het niet zo zijn dat het abonnement door ons is opgezegd zonder enig schrijven of berichtgeving naar de reiziger. Via Mijn NS kan je zelf achterhalen of het abonnement nog actief is. Ook kan dit gedaan worden bij een OV-automaat. Zou je eens willen kijken of je deze nog ziet staan, Christian Bakker?

Dank voor de tip. De desbetreffende medewerker die ik aan de telefoon heb gehad gaf aan dat ze hem weer op actief had gezet. Ik kan dat natuurlijk niet meer nagaan. Het abonnement staat als actief in Mijn NS op dit moment. Het is voor mij als klant echt gissen wat er precies is gebeurd en heb er alleen maar het ongemak van. Gisteren opnieuw maar zelf met de klantenservice gebeld (terugbellen doen ze niet aan begreep ik vanuit eerdere comments) en een formele klacht ingediend. Ik kan niet veel anders als nu zelf een nieuwe kaart aanvragen bij ov-chipkaart, account aanvragen, wachten op de code per post om mijn kaart te kunnen koppelen en hopen dat ik mijn nieuwe kaart heb voordat de oude afloopt de 23e. Dat dus maar in gang gezet omdat NS zich verschuilt achter dat zij het na een bepaalde termijn niet meer ‘kunnen’ regelen voor een klant. Gedoe en dit had niet gehoeven.


Dank. Ik heb in ieder geval gevraagd of ik vandaag terug gebeld kan worden om terug te horen wat er nu precies aan de hand is. Hopelijk gaat de klantenservice dat ook doen. Ik zal wel zo snel mogelijk kaartvernieuwing in gang zetten zoals je schrijft, want heb niet het gevoel dat NS hier iets in wil of kan doen als ik zo ook de verschillende posts op het forum mag geloven. 

Als het alleen gaat om kaartvernieuwing van een (bijna) verlopen kaart dan kan NS nu inderdaad niets meer doen. Een x-aantal weken (ik meen 8 a 9 weken) voor het verlopen van de kaart stuurt TLS/OV-chipkaart.nl een bericht naar de kaarthouder dat de kaart binnenkort verloopt (moet men daar natuurlijk wel het mailadres hebben van de kaarthouder). Voor die tijd kan NS nog wat doen, gebruikelijk is dat NS de kaarthouder een bericht stuurt om een nieuwe foto op te sturen, die stuurt NS door en daarmee wordt de kaartvernieuwing in gang gezet. Ook kan het zijn dat NS toestemming heeft de oude foto te hergebruiken en dan hoeft NS alleen door te geven aan TLS dat de kaart vernieuwd dient te worden (zo ging het bij mij in 2019). Maar zodra die “werktijd” van NS voorbij is, kan NS niets meer doen, dan kun je alleen nog zelf op de site van OV-chipkaart.nl je kaartvernieuwing aanvragen. 

Is ook je abonnement opgezegd door NS dan zou ik dat wel verder laten uitzoeken door de NS klantenservice, al kan het antwoord en oplossing dan ook zijn dat je zodra je de nieuwe kaart binnenkrijgt zelf weer je abonnement moet aanvragen op je nieuwe kaart. Maar dan moet je dus wel echt zeker weten dat je abonnement is opgezgd omdat je anders misschien 2 abonnementen hebt en daar ook voor moet betalen. Daarom ook de tip om te checken wat er op die nieuwe kaart staat als je hem ontvangt. Sowieso zul je als het abonnement nog actief is en overgezet is op de nieuwe kaart geen nieuw abonnement op de nieuwe kaart kunnen zetten, dat zou dan hooguit een wijziging worden.

Hou je ons op de hoogte? Ik ben nu wel erg benieuwd wat er precies gebeurd is. 

Dank voor jouw uitgebreide reacties en toelichtingen. Erg gewaardeerd. Zoals ik bij Erryt hierboven aangeef is niet te achterhalen wat er nu precies is gebeurd. Medewerker klantenservice gisterenavond, hoe aardig zij ook was, wist het ook niet. Ik ga opletten dat er straks niet twee abonnementen op de nieuwe kaart staan, maar hoop allereerst dat de nieuwe kaart op tijd is.


Wanneer je een nieuwe kaart in kader van kaartvernieuwing aanvraagt, hoef je geen nieuw account bij NS aan te maken en wordt alles wat op de oude kaart staat automatisch overgezet.


Wanneer je een nieuwe kaart in kader van kaartvernieuwing aanvraagt, hoef je geen nieuw account bij NS aan te maken en wordt alles wat op de oude kaart staat automatisch overgezet.

Klopt, niet bij NS, maar ov-chipkaart.nl moet je wel een account aanmaken als je dat nog niet had (zoals in mijn geval). 


Wanneer je een nieuwe kaart in kader van kaartvernieuwing aanvraagt, hoef je geen nieuw account bij NS aan te maken en wordt alles wat op de oude kaart staat automatisch overgezet.

Klopt, niet bij NS, maar ov-chipkaart.nl moet je wel een account aanmaken als je dat nog niet had (zoals in mijn geval). 

Om zelf een nieuwe kaart aan te vragen heb je inderdaad een account bij OV-chipkaart.nl nodig. Zelf heb ik al tijden een account daar, lang voor ik een NS abonnement had om de transacties van busreizen te zien en als ik een nieuwe kaart krijg koppel ik die daar.

Mocht je de kaart kwijt raken kun je alleen bij OV-chipkaart.nl een vervangende kaart aanvragen en als de kaart nog niet gekoppeld is moet je daar het kaartnummer en de verloopdatum invullen. En die verloopdatum kun je, als de kaart daar niet gekoppeld is, zelf alleen vinden op de kaart, die je dan niet meer hebt. Er zijn wel andere manieren om achter die verloopdatum te komen, maar het is gewoon stukken makkelijker als je kaart daar al gekoppeld is. 


Wanneer je een nieuwe kaart in kader van kaartvernieuwing aanvraagt, hoef je geen nieuw account bij NS aan te maken en wordt alles wat op de oude kaart staat automatisch overgezet.

Klopt, niet bij NS, maar ov-chipkaart.nl moet je wel een account aanmaken als je dat nog niet had (zoals in mijn geval). 

Om zelf een nieuwe kaart aan te vragen heb je inderdaad een account bij OV-chipkaart.nl nodig. Zelf heb ik al tijden een account daar, lang voor ik een NS abonnement had om de transacties van busreizen te zien en als ik een nieuwe kaart krijg koppel ik die daar.

Mocht je de kaart kwijt raken kun je alleen bij OV-chipkaart.nl een vervangende kaart aanvragen en als de kaart nog niet gekoppeld is moet je daar het kaartnummer en de verloopdatum invullen. En die verloopdatum kun je, als de kaart daar niet gekoppeld is, zelf alleen vinden op de kaart, die je dan niet meer hebt. Er zijn wel andere manieren om achter die verloopdatum te komen, maar het is gewoon stukken makkelijker als je kaart daar al gekoppeld is. 

Ja blijkt nu inderdaad dat het makkelijker was geweest als ik al een account had gehad. Je hebt het niet nodig totdat je het nodig hebt...


Nu je een Mijn OV-chip account hebt ben ik wel benieuwd wat https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm zegt over je NS abonnement.

Het is tegenwoordig namelijk mogelijk om ‘on the fly’ abonnementen van je kaart te verwijderen wanneer je incheckt bij een NS paaltje of poortje. Of dat ook voor het (her)activeren werkt weet ik niet, maar online besteld saldo ‘ophalen’ gebeurt ook op die manier.

Als er niets staat aan verwijderde abonnementen is er ook niets aan de hand (bij abonnementen op saldo).


Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, dat het abonnement door NS opgezegd zou zijn en nu weer geactiveerd. Heb je overigens nu nog wel kunnen reizen op je abonnement? 

Dat bij diverse abonnementhouders een bijna velopen OV-chipkaart niet automatisch via NS wordt vernieuwd is al langer bekend, vooral de laatste 4 - 5 maanden komen hier veel klachten over. Een moderator gaf laatst nog aan dat er intern bij NS naar gekeken wordt, dus ik hoop wel dat daar over niet al te lange tijd verbetering in komt. Maar daar heb jij nu niets aan.

Wat betreft de nieuwe kaart, na aanvragen bij OV-chipkaart.nl heb je die meestal binnen enkele dagen in huis. Bij wat vertraging zou het  een week tot anderhalve week kunnen zijn. Mocht de kaart niet op tijd binnen zijn en je oude kaart dus al verlopen en je er niet meer mee kan reizen, neem dan nogmaals contact op met NS klantenservice, als het goed is kan de klantenservice je dan couponcodes verstrekken om toch van de voordelen van je abonnement gebruik te kunnen maken. 

 

Nog een voordeel van hebben van een account bij OV-chipkaart.nl en je kaart daar gekoppeld te hebben is dat je van hen een mailtje krijgt als je kaart bijna verloopt. Dan heb je een aantal weken de tijd om kaartvernieuwing aan te vragen en heb je een nieuwe kaart ruim op tijd in huis. 


Als je bij OV-chipkaart op woensdag een kaart (vervanging of vernieuwing) bestelt heb je die waarschijnlijk (als PostNL meewerkt) vrijdag wel in de bus, en anders zaterdag.

Vernieuwen via OV-chipkaart kan vanaf 6 weken voordat de kaart verloopt.


Bij mijn kaartvernieuwing in 2019 die volgens het boekje verliep (hoefde zelfs geen nieuwe foto te uploaden want had aantal jaar daarvoor toestemming gegeven de oude foto te mogen hergebruiken) was de kaartvernieuwing maandag 13 mei in gang gezet, op 14 mei kaart verstuurd (althans dat was de datum op de brief) en lag vervolgens vrijdag 17 mei op de deurmat. Misschien dat het nu iets langer duurt wanneer er weer veel kerstkaarten worden verstuurd. 

 


Reageer