oude daluren kaart verloopt…nieuwe kaart bij flex abonnement? | NS Community
beantwoord

oude daluren kaart verloopt…nieuwe kaart bij flex abonnement?

  • 13 May 2023
  • 5 reacties
  • 93 Bekeken

Mijn daluren kaart verloopt in juni. Ik heb het omgezet naar een flex abonnement. Krijg ik nu een nieuwe pas van de NS?

icon

Beste antwoord door Momo 13 May 2023, 14:42

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Dat zou wel moeten. Helaas gaat dat vaak mis. Als u zo’n drie weken van tevoren nog geen nieuwe OV-chipkaart hebt ontvangen, vraag dan zelf een vervangende kaart aan op www.ov-chipkaart.nl. De kosten daarvoor kunt u later terugvragen bij de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou niet wachten tot 3 weken voor het vervallen van de kaart, maar al eerder actie ondernemen. In een ander topic hierover gaf moderator Stijn dit aan:

Het eerste gedeelte, dat over 6 weken voor vervaldatum, kun je zelf controleren in je account bij OV-chipkaart.nl (als je daar geen account heb, maak die dan aan). Als NS zorgt voor kaartvernieuwing zal 6 weken voor vervaldatum de status van je kaart zijn dat kaartvernieuwing in gang is gezet, als NS daar niet voor zorgt zal de status zijn dat de kaart bijna verloopt en zou je als je daar een account hebt ook een mail over moeten ontvangen met de melding dat je kaart bijna verloopt. Vanaf dat moment kun je zelf kaartvernieuwing aanvragen daar. 

Badge +3

Nee, want het is half mei en als je kaart binnen 6 weken verloopt kan de NS niets meer voor je betekenen en zal je zelf via OV-chipkaart een kaartvernieuwing moeten aanvragen, dat kost € 7,50

Wat je ook kunt doen is hetzelfde Flex abonnement op een nieuwe kaart bestellen, dan is de kaart gratis.

Zodra je de nieuwe kaart hebt (ingangsdatum is 7 dagen na besteldatum) kan je je huidige abonnement beëindigen via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen

Ook vreemd dat je NS Flex kon nemen op een kaart die binnen 2 maanden verloopt, normaal kan dat niet maar zal wel komen omdat je al een abonnement had op die kaart.

Reputatie 7
Badge +3

Welk flex abonnement heb je? Bij flex basis heb je geen recht op een gratis kaart.

Badge +3

Welk flex abonnement heb je? Bij flex basis heb je geen recht op een gratis kaart.

In de openingspost gaat het over daluren, dus zal wel Dal Voordeel (of oud VDU) op saldo geweest zijn dat omgezet is naar Flex. Dat levert je geen nieuwe kaart op als die nog niet onderweg is (zie status kaart bij OV-chip).

Reageer