beantwoord

oude foto op verlenging abonnement

  • 3 August 2023
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

Ik heb een nieuwe ov-chipkaart gekregen, maar daar staat ineens een hele oude foto op. Daar was ik 20 jaar jonger! Hoe kan dat? en ik kan nergens vinden hoe dit te wijzigen is. in een ander topic lees ik dat NS toestemming heeft gevraagd aan abonnementhouders. Alleen heb ik nooit iets ontvangen.

icon

Beste antwoord door AnjaB 3 August 2023, 21:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Die toestemming om een oude foto te mogen gebruiken is al heel wat jaren geleden gevraagd.

Wil je een recente foto op jouw nieuwe kaart dan kun je dat voor eigen kosten bij OV-chipkaart.nl regelen.

Reputatie 3

Ik kreeg nooit een verzoek om een nieuwe foto te uploaden, en ik kan mij ook niet herinneren dat ik ooit toestemming heb gegeven om steeds die oude foto te gebruiken. De laatste keer dat ik weer een nieuwe kaart kreeg met een foto uit 2007, heb ik via de klantenservice voor elkaar gekregen dat ik eindelijk een recente foto kon aanleveren. Ik kreeg toen (weer) een nieuwe kaart, zonder extra kosten. Dus mijn tip is: bel de klantenservice.

Badge +3

… via de klantenservice voor elkaar gekregen dat ik eindelijk een recente foto kon aanleveren. Ik kreeg toen (weer) een nieuwe kaart, zonder extra kosten. Dus mijn tip is: bel de klantenservice.

Fijn dat je dat voor elkaar gekregen hebt, maar mijn tip is: doe geen moeite want waarschijnlijk sturen ze je naar OV-chipkaart en dan kost het € 11,00 (die je volgens mij niet kunt claimen bij NS).

Reputatie 3

Ik heb het nog even nagekeken, en ik heb het destijds voor elkaar gekregen via de klantenservice van de OV chipkaart. Je moet wel bellen, want dan krijg je een persoonlijk mailtje waar je op kunt antwoorden met de juiste foto. Ik heb dus niet hoeven betalen. Geen garantie dat het lukt, maar het valt altijd te proberen.

Reageer