beantwoord

ov

  • 22 July 2023
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

vandaag is mijn ov ingenomen. `ze vertelde mij dat ik deze gratis terug kon krijgen maar via welke manier moet ik dat doen? Ik kan namelijk nergens een kopje vinden met de informatie. 

icon

Beste antwoord door Thom 22 July 2023, 23:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Vreemd. Normaal wordt een ov die ingenomen is helemaal niet teruggegeven en moet degene van wie de kaart is een nieuwe aanvragen. Bedoelt u met ov het studentenreisproduct? Dan kunt u het beste contact opnemen met DUO  

Het is me niet helder waarom de ov is ingenomen. Vaak is dat omdat de conducteur vaststelt of veronderstelt dat u reist met de ov van een ander, maar in dat geval zou u ook een  boete hebben gekregen.

 

Het kan ook zo zijn dat uw ov erg beschadigd en slecht leesbaar was, maar het is nu voor ons gissen en gissen is nu eenmaal vaak missen. ;-) Misschien wilt u vertellen waarom die is ingenomen  

Het komt me merkwaardig voor dat de conducteur stelt dat u die gratis terug kunt krijgen. Die optie is er normaal niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Om.welke reden is jouw OV ingenomen? Als dat een persoonlijke OV was en deze was ingenomen omdat er iemand anders mee reisde, dan wordt deze vernietigd. Je moet dan zelf tegen betaling een nieuwe aanvragen. Die kosten krijg je niet terug.

Reputatie 7
Badge

@romyvermeulen heeft de conductrice je ook verteld waarom de kaart ingenomen is?

vandaag is mijn ov ingenomen. `ze vertelde mij dat ik deze gratis terug kon krijgen maar via welke manier moet ik dat doen? Ik kan namelijk nergens een kopje vinden met de informatie. 

In beslagname gebeurt normaliter als er met de kaart gefraudeerd wordt. De kaart wordt dan vernietigd.

Het kan ook zijn dat de kaart door beschadigingen oncontroleerbaar was geworden en ook in dat geval zul je een nieuwe moeten aanschaffen. 

Reageer