OV chipkaart aan ververvaning toe

  • 30 August 2023
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Een half jaar geleden kwam er een brief van OV chipkaart dat ik mijn jaar abonnement kaar moest vervangen omdat deze verliep.
Deze brief vertrouwde ik niet helemaal omdat deze er nog als schimmig uitzag daar ze ook mijn email hebben. Inlichtingen ingewonnen bij de NS en daar uit bleek dat de NS het vervangen uitbesteed aan. OV chipkaart gebeld en voor 10 euro zou ik een nieuwe vervangende kaart krijgen.
Niks aan het handje toch?
Toen de kaart gekoppeld in mijn NS account maar niks reis product. 
NS gebeld, zou moeten werken bel eens met Ov-chipkaart was het advies.
Deze gebeld met de vraag krijg het niet gekoppeld is de kaart stuk?
Nee, dan moet u echt bij de NS zijn. NS weer gebeld met de vraag wat is er fout gegaan?
Bij de NS helpdesk was er een dame die wel iets wilde proberen om handmatig het reisproduct van de ene kaart te zetten. Reisproduct van de bijna verlopen kaart verwijderd, nieuwe op de nieuwe kaart.
Leuk geprobeerd maar toch kon het niet. Resultaat geen reisproduct meer.
Ik was er inmiddels al achter dat OVchipkaart mij een nieuwe kaart had verstrekt en geen vervangende waarom gevraagd was. Ov chipkaart weer gebeld zij konden mij wel helpen door een nieuwe kaart te maken die dan wel zou werken de oude kaart kon ik dan gewoon gebruiken om de reizen???
Dan zou ik dus 2 x 10 euro hebben uitgegeven en kan ik met twee kaarten reizen?
Ik heb het gesprek met OV chipkaart maar afgebroken omdat de dame niet begreep dat in niet nog eens tien euro uit wilde geven om met de NS te reizen omdat ik een kaart had die werkte.*

Struinende op dit Forum zag ik dat het aanmaken van een nieuw account zou kunnen helpen?
Extra email adres aangemaakt, nieuw account aangemaakt, bankrekening op woonadres ouders en inderdaad ik kan weer treinen met de NS.
Het blad Spoor krijg ik niet meer en heb nu twee NS accounts.

Het resterende bedrag dat op de kaart zit probeer ik terug te krijgen bij OV-chipkaart maar omdat zij mij oude account verwijderd hebben** moest ik een nieuwe aan maken en een verlopen kaart koppelen?
Ik wacht al een tijdje op de kopelcode die per post verstuurd is want men heeft mijn e-mail niet?
Raar want op deze manier heb ik toch een ov-chipkaart account gemaakt?
De eerste melding bij het koppelen was meer dan een jaar verlopen bel met de klanten service?

De medewerkers van de NS heel erg bedanken voor het meedenken om toch mijn OV-chipkaart werkende te krijgen met een NS reisproduct
OV-chipkaart bij elk probleem NS-klanten een nieuwe kaart laten kopen dat is niet mijn idee van probleem oplossend denken. Een “kringgesprek” met NS- medewerkers kan misschien een hoop nieuwe inzichten geven waar uw trein klanten tegenaan lopen.  NS en ik zijn meer dan drie weken bezig geweest om een vervangende NS jaar kaart werkend te krijgen. Wil niet zegen dat vroeger alles beter was maar met mijn stamkaart*** in een plastic hoesjes hoeft ik maar met een partij te praten.

*getest bij de dames van een NS balie waar voor mijn dank
** waarschijnlijk verwijderd wegens niet actief omdat mijn kaart automatisch verlengd werd door de NS en ik vertragingen bij de vervoeder claim?

***sinds 1980
 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Mooi verhaal, maar de problemen zijn feitelijk veroorzaakt, omdat je een brief over verlenging van de OV-chipkaart niet serieus nam. De 1e keer kaartvernieuwing aanvragen had €7,50 gekost en had een werkende kaart + abonnement opgeleverd.

Ik vraag mij af in hoeverre jouw account door OV-chipkaart verwijderd is. Ben je niet jouw inloggegevens vergeten?

2 NS accounts waaronder 1 op een adres waar jij niet woont/ingeschreven staat?

Badge +3

Een half jaar geleden kwam er een brief van OV chipkaart dat ik mijn jaar abonnement kaar moest vervangen omdat deze verliep.

Als dat een heuse brief van OV-chipkaart was… dan is die legitiem. Zie dit (lange) topic 

 

Reageer