Skip to main content
Antwoord

ov chipkaart met abbonement niet ontvangen nadat ik mijn foto geupload had.

  • October 5, 2022
  • 7 reacties
  • 182 Bekeken

  • Op het juiste spoor

Mijn of chipkaart is verlopen op 27-09-2022 met abonnement, in juli heb ik nadat ik een mail hierover ontving mijn foto ge upload en zou binnen enkele weken een nieuwe kaart ontvangen. Deze heb ik nog niet ontvangen. En nu is mijn kaart verlopen en kan ik niet meer met de trein.

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Dit is al een tijdlang aan de orde van de dag helaas, een nieuwe kaart zou je al lang moeten hebben.

Je zult de kaart nu zelf moeten vernieuwen via OV-chipkaart en kunt de kosten daarvoor (€ 7,50) declareren bij de NS.

Goede kans dat als je dat vandaag nog doet, je vrijdag of zaterdag de nieuwe kaart al hebt.

Voor vergoeding van je reiskosten, zie o.a. https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html of neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media).

7 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • October 5, 2022

Welkom bij de NS Community!

Dit is al een tijdlang aan de orde van de dag helaas, een nieuwe kaart zou je al lang moeten hebben.

Je zult de kaart nu zelf moeten vernieuwen via OV-chipkaart en kunt de kosten daarvoor (€ 7,50) declareren bij de NS.

Goede kans dat als je dat vandaag nog doet, je vrijdag of zaterdag de nieuwe kaart al hebt.

Voor vergoeding van je reiskosten, zie o.a. https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html of neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media).


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • October 5, 2022

Welkom op onze NS Community, Wels. Jammer dat de kaart inmiddels is verlopen. Er lijkt iets niet goed te zijn gegaan met het vernieuwen. Je kan nu alsnog via de klantenservice van OV-chipkaart de kaart vernieuwen. De kosten van de nieuwe kaart worden dan vergoed door de klantenservice van NS. Mocht je in de tussentijd nog willen reizen, vraag dan bij NS direct Tijdelijk Reisrecht aan. Heb je al gereisd zonder abonnement, en ben je hierdoor vrij reizen/korting misgelopen? Bewaar dan de kaartjes goed en declareer wat je mist bij NS.

 

Ah, Robert B was me te snel af. Beter dubbel dan niet!


  • Op het juiste spoor
  • November 10, 2022

Zelfde probleem bij mij, ik heb mijn persoonlijke ov-chipkaart nog steeds niet ontvangen terwijl mijn abonnement al loopt


Stijn NS
  • Oud Moderator
  • November 10, 2022

Goedemiddag Jorrtitnr1. De reacties van Robert B en Laura zijn nog steeds actueel, je kunt deze adviezen opvolgen.


  • Op het juiste spoor
  • August 30, 2023

mijn kaart is nog niet verlopen Hoe kan ik dan een foto uploaden?


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • August 30, 2023

mijn kaart is nog niet verlopen Hoe kan ik dan een foto uploaden?

Daar zou je bericht over moeten krijgen.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • August 30, 2023

mijn kaart is nog niet verlopen Hoe kan ik dan een foto uploaden?

Zo’n verzoek om een foto via NS zou je een week of 10 voor het verlopen van de kaart moeten krijgen (afhankelijk of je in aanmerking komt voor een gratis nieuwe kaart).

Verloopt je kaart binnen 6 weken, dan kan je hem zelf vernieuwen via OV-chipkaart (kies uiteraard ‘mijn kaart is (bijna) verlopen’.

Heb je een NS-abonnement (uitgezonderd Flex Basis, Kids Vrij en OV-fiets) dan kan je de kosten (€ 7,50) claimen bij NS.