OV-chipkaart op elten | NS Community
beantwoord

OV-chipkaart op elten

  • 5 September 2021
  • 71 reacties
  • 4308 Bekeken

Hallo, ik vroeg mij af of er al ov-chip paaltjes op elten staan. De berichten die ik las zijn van 2 jaar geleden en de conducteur wist het niet. Weet iemand het wel?

icon

Beste antwoord door Robert B 16 June 2022, 18:36

Bekijk origineel

71 reacties

Badge +3

Over een Railrunner kaartje zal niemand moeilijk doen, dat is gewoon geldig tot Praest.

Omdat het met Kids Vrij ook kan (netjes in- of uitchecken).

Reputatie 7
Badge +4

De Railrunnerkaartjes werken met een geldige in- en uitcheck. Ze zijn geldig en er kan niet over gediscussieerd worden.

Leuk voor ouders die een keer met de kids naar het nabije buitenland willen, en daardoor betaalbaar voor gezinnen. Bad Bentheim en Elten voelen anders dan Oldenzaal en Zevenaar.

Reputatie 6

Even checken of ik het snap: als ik as zaterdag met mn weekend vrij en mn Duitse 9 euro ticket van Arnhem naar Düsseldorf wil reizen, kan dat zonder in-en uitchecken of is er een extra kaartje nodig?

Kan je het 9-euro-ticket kopen op internationaal kaartje met 100% korting NL? Dan zou het, conform de internationale ticketafspraken idd moeten kunnen. 
 

Puur het hebben van een Duits kaartje is niet genoeg om in NL geen in-/uitcheckplicht te hebben afaik. Hooguit dat men er in de grenstrein geen probleem van maakt. In principe loopt men daar de vergoeding voor het Nederlandse stuk mis. 

Reputatie 7
Badge +1

Puur het hebben van een Duits kaartje is niet genoeg om in NL geen in-/uitcheckplicht te hebben afaik.

Dat is het bij mijn weten wel. Zo werkt het bv. ook als je een aansluitend abonnement vanaf de grens hebt.

Reputatie 7
Badge +4

Even checken of ik het snap: als ik as zaterdag met mn weekend vrij en mn Duitse 9 euro ticket van Arnhem naar Düsseldorf wil reizen, kan dat zonder in-en uitchecken of is er een extra kaartje nodig?

U checkt in Arnhem in bij Arriva en checkt uit op Elten, dan reist u gratis op dit traject en is uw negeneuroticket meteen geldig vanaf het eerste station in Duitsland. Uitchecken kan ook op Emmerich, maar daar is weinig tijd voor. Een halte verder, Praest, is de laatste mogelijkheid. Stap een beetje achterin in de trein dan gaat het in Elten moeiteloos, het is maar een paar meter, de paal staat naast het DB-automaat en er is verder weinig te zien op dit perron. 

 

Dit is nog maar zeer kort mogelijk.U heeft dan een geldig kaartje, ook voor het traject Grens-Elten. Uw Duitse ticket is geldig vanaf Elten en niet vanaf de grens.

Puur het hebben van een Duits kaartje is niet genoeg om in NL geen in-/uitcheckplicht te hebben afaik.

Dat is het bij mijn weten wel. Zo werkt het bv. ook als je een aansluitend abonnement vanaf de grens hebt.

Als je het volledige traject vanaf het grenspunt kunt dekken ben je een eind, al is er juist veel te doen geweest om de (on)mogelijkheid om kaartjes met aan beide kanten 100% korting te krijgen juist om dit probleem op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +1

Puur het hebben van een Duits kaartje is niet genoeg om in NL geen in-/uitcheckplicht te hebben afaik.

Dat is het bij mijn weten wel. Zo werkt het bv. ook als je een aansluitend abonnement vanaf de grens hebt.

Als je het volledige traject vanaf het grenspunt kunt dekken ben je een eind, al is er juist veel te doen geweest om de (on)mogelijkheid om kaartjes met aan beide kanten 100% korting te krijgen juist om dit probleem op te lossen. 

NS heeft die niet en die komen denk ik ook niet. Om poortjes te openen, kunnen daarom abonnementshouders een KeyCard aanvragen.

Hier staat ook nog eens duidelijk dat je bij in combinatie met een abonnement of ticket geldig vanaf de grens (de lijst is niet limitatief) niet in of uit hoeft te checken. Eigenlijk zou dat uitgebreid moeten worden, met als voorwaarde dat je hele traject door geldige tickets of abonnementen wordt afgedekt. Mogelijk stamt die tekst nog uit de tijd dat NS geen chippaaltjes in het buitenland had.

Is een 9-euro-ticket geldig vanaf de grens? Ik dacht juist te begrijpen van niet namelijk. 
 

Lastige hier is ook dat het een andere vervoerder betreft. 

Reputatie 1

Het € 9 ticket is geldig tot het laatste station vóór de grens. 

 

Waar precies staan de kaartlezers op de Duitse stations van de RE19? Is dat een beetje te doen als je al in de RE19 zit of is het zoals in Aachen, dat de kaartlezer in de stationshal staat?

Reputatie 6

Even checken of ik het snap: als ik as zaterdag met mn weekend vrij en mn Duitse 9 euro ticket van Arnhem naar Düsseldorf wil reizen, kan dat zonder in-en uitchecken of is er een extra kaartje nodig?

U checkt in Arnhem in bij Arriva en checkt uit op Elten, dan reist u gratis op dit traject en is uw negeneuroticket meteen geldig vanaf het eerste station in Duitsland. Uitchecken kan ook op Emmerich, maar daar is weinig tijd voor. Een halte verder, Praest, is de laatste mogelijkheid. Stap een beetje achterin in de trein dan gaat het in Elten moeiteloos, het is maar een paar meter, de paal staat naast het DB-automaat en er is verder weinig te zien op dit perron. 

 

Dit is nog maar zeer kort mogelijk.U heeft dan een geldig kaartje, ook voor het traject Grens-Elten. Uw Duitse ticket is geldig vanaf Elten en niet vanaf de grens.

Dank u wel Thom! Ik moet in Arnhem idd inchecken bij Arriva omdat ik tot Arnhem met NS reis. Dus ik ga achterin zitten en check uit op Elten. Vind het wel een gedoe hoor, met Gronau en Aachen kan het wel maar goed we proberen het uit. Op de terugweg hetzelfde maar dan andersom en voorin gaan zitten dan :) 

Reputatie 7
Badge +4

Nee, ook achterin, want u zit dan op een perron aan de andere kant. Het gaat overigens precies zo als in Gronau.

Reputatie 7
Badge +4

Is een 9-euro-ticket geldig vanaf de grens? Ik dacht juist te begrijpen van niet namelijk. 
 

Lastige hier is ook dat het een andere vervoerder betreft. 

Het is niet geldig vanaf de grens maar vanaf het eerste Duitse station, Elten. 

Reputatie 7
Badge

Gaat wat worden als een hele groep in Elten uitstapt om uit te checken en daarna gelijk weer instappen. Kan wel eens stressen worden!

Reputatie 6

Nee, ook achterin, want u zit dan op een perron aan de andere kant. Het gaat overigens precies zo als in Gronau.

O dat zou echt weer iets voor mij zijn….dank voor de correctie!

 

Reputatie 6

Gaat wat worden als een hele groep in Elten uitstapt om uit te checken en daarna gelijk weer instappen. Kan wel eens stressen worden!

Nou dat idd. En wie houden de trein dan ff tegen 😀

Een vrijwilliger even tussen een deur zetten 😂

Reputatie 2

 

Waar precies staan de kaartlezers op de Duitse stations van de RE19? Is dat een beetje te doen als je al in de RE19 zit of is het zoals in Aachen, dat de kaartlezer in de stationshal staat?

Op Elten is het prima te doen, als je achterin de trein zit (dit geldt zowel voor heen als terug). Emmerich is richting Dusseldorf nog wel te doen, de palen staan daar wat verder (ook weer achterin instappen) bij de trapingang, maar de trein blijft daar meestal even wachten dus dan red je het wel. Alleen Emmerich richting Arnhem gaat m niet worden, dan moet je trap af, tunneltje door, trap op, inchecken, en dan weer terug, zo lang wacht de trein meestal niet. Op Praest staan ze weer makkelijk bereikbaar op het perron, maar ik weet daarvoor niet waar je in de trein moet gaan zitten.

Reputatie 6

Het is afgelopen zaterdag niet gelukt ik ga het as zaterdag proberen. Nu reist een vriendin mee op saldo ( wel een 9 euro ticket). Iemand enig idee wat een enkeltje Arnhem- elten kost? Als ik via de VRR app wil kopen is het 6,10 een enkeltje… dat vind ik best veel….

Reputatie 5

Het is afgelopen zaterdag niet gelukt ik ga het as zaterdag proberen. Nu reist een vriendin mee op saldo ( wel een 9 euro ticket). Iemand enig idee wat een enkeltje Arnhem- elten kost? Als ik via de VRR app wil kopen is het 6,10 een enkeltje… dat vind ik best veel….

Dat is het VRR tarief inderdaad. Of met OV-chipkaart €5,70 (of €3,42 met samenreiskorting) (zie ns.nl)

Reputatie 5

 Op Praest staan ze weer makkelijk bereikbaar op het perron, maar ik weet daarvoor niet waar je in de trein moet gaan zitten.

Voorin zitten richting NL, achterin zitten vanuit NL.

Reageer