beantwoord

OV chipkaart zoon wordt automatisch opgeladen en afgeschreven rekening ouders

  • 5 September 2022
  • 3 reacties
  • 234 Bekeken

De NS is deze zomer begonnen met automatisch opladen van de ov chipkaart zo leek het, terwijl die mogenlijkheid was uitgezet door mij. De telefonische klantenservice gebeld en de aardige meneer daar is er met mij er achter gekomen dat die bedragen worden opgewaardeerd naar de OV-kaart van mijn zoon. De volgende stap leek eenvoudig: even het rekeningnummer aanpassen naar die van hem. Helaas we zijn echt al urenlang bezig zonder resultaat.

Onze zoon zijn ov chipkaart is waarschijnlijk sinds hij volwassen is geworden niet meer zichtbaar op mijn ov chipkaart account of ns account. Toch worden er nu dus automatische bedragen afgeschreven van mijn rekening - zijn ouder.

We hebben samen erg lang gekeken hoe je dit kunt ontkoppelen of aanpassen maar komen er niet uit.

  1. Onze zoon heeft op zijn ns account geen mogelijkheid ‘zijn’ (dus mijn) rekeningnummer te veranderen naar het rekeningnummer van hemzelf.
  2. Wij als ouder zien ook geen mogelijkheid op ons account van de ns of ov-chip zijn kaart te of ons rekeningnummer ontkoppelen. Wij kunnen wel ons eigen rekeningnummer aanpassen maar hij heeft diezelfde mogelijkheid op zijn accounts (zowel ov-chip en ns) dus niet.

We zoeken hiervoor hulp op dit forum.

 

icon

Beste antwoord door Momo 5 September 2022, 23:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Automatisch opladen is iets van OV-chipkaart.nl, dat heeft verder niets met NS te maken, het is dan ook niet via het MijnNS account aan te passen. 

Kan van de kaart van uw zoon wel automatisch opladen worden uitgezet op het account van OV-chipkaart.nl? Als dat lukt, kan hij het als het goed is weer opnieuw aanvragen en dan zijn eigen rekeningnummer gebruiken. 

Hallo Momo, bedankt voor uw antwoord. Ik heb het bij hem nagevraagd.

Hij heeft uiteraard gekeken op zijn OV-chipkaart account, maar het probleem was dat hij zijn nieuwe kaart daar nog niet had gekoppeld vanwege het ontbreken van zijn koppelcode en dan kan je niets wijzigen.

Je kunt een nieuwe koppelcode aanvragen als je die niet hebt, maar toen hij naar die pagina doorklikte was daar vervolgens geen mogelijkheid om die aan te vragen.

Waarschijnlijk had dat tijd nodig want inmiddels heeft hij weer gekeken en staat de link voor de koppelcode er wel! 

Best ingewikkeld allemaal en wat uurtjes mee bezig geweest, nu wel gelukt dus, bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Fijn te horen dat het uiteindelijk toch gelukt is.

Reageer