Groeten,Rick
U kunt het proberen bij de producent van de kaart TLS.
https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/contact.htm
U kunt de kaart laten testen bij een NS balie.
Een kaart hoort bij goed gebruik toch langer mee te gaan dan twee jaar, en zou bij een defect binnen twee jaar dus juist wel vergoed moeten worden?
Een ov-chipkaart zonder zichtbare schade die jonger is als 2 jaar kun je namelijk inderdaad vergoed krijgen.
U kunt het proberen bij de producent van de kaart TLS.
https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/contact.htm
U kunt de kaart laten testen bij een NS balie.
Goed bezig, vermoedde al dat je het op deze manier bedoelde 😉
Onbegrijpelijk dat er in Nederland in vergelijking met buitenlandse chipkaarten zulke slechte gebruiksvoorwaarden zijn.
Geen zichtbare schade zegt weinig tot niets. De meeste schade ontstaat door de kaart in je portemonnee te bewaren. Door het steeds buigen van de kaart bij het zitten worden dan de chip en de koperen spoortjes op de kaart geleidelijk gesloopt. Net als bij je bankpas trouwens.
De antennelussen in de passen zijn overigens niet van koper maar van aluminium.
Hoeveel bankpassen raken er beschadigd hierdoor binnen 2 jaar ?
Goede vraag. Mijn bankpas begon binnen een paar jaar te haperen soms (maar dat lijkt me meer een probleem van de niet-contactloze PIN automaten van supermarkt e.d.) maar dan veegde ik even met mijn vinger de contactjes of magneetstrip schoon en uiteindelijk lukte het dan wel.
Wattenstaafje met spiritus kan ook natuurlijk, of als winkels die PIN terminals af en toe even stofvrij maken..
Toch maar een nieuwe aangevraagd toen, en sinds een maandje ook nog een contactloze (als het toch gratis is, nou ja ik betaal € 2,35 per maand voor de bankrekening). Handig voor bijv. Smullers en FEBO... contactloos snacken. :)
Tja, heb nu dus drie (werkende) bankpassen, pure luxe. 😛
Excuses voor de late reactie overigens. Je topic moet onze aandacht ontschoten zijn. Wanneer je OV-chipkaart defect raakt kun je altijd contact opnemen met de klantenservice van OV-chipkaart. Zij zullen de situatie met je bespreken en aangeven wat de mogelijkheden zijn voor het ontvangen van een nieuwe OV-chipkaart en de eventuele kosten die hier wel of niet bijzitten. Ik heb me echter wel laten vertellen dat de oorzaak bijna altijd, en dus vaker dan men zich bewust is bij het gebruik van de OV-chipkaart ligt. Hier lees je meer over aanvragen van een nieuwe OV-chipkaart:
"Is je OV-chipkaart echt kapot? Meld je kaart online defect. Je kunt gelijk een vervangende kaart aanvragen. Deze kost € 11. Je ontvangt binnen gemiddeld drie werkdagen je vervangende kaart. Had je een abonnement of automatisch opladen op je oude kaart? Deze zetten wij over op je vervangende kaart. Als de kaart binnen twee jaar kapot is gegaan en de kaart niet beschadigd is, dan krijg je de kosten van de vervangende kaart terug."
voor de eerste keer de bus willen nemen maar zijn ov kaart werkte niet, de kaart kon niet scannen. Spannend voor de eerste keer met je vrienden met de bus mee en je moeder moet je weer ophalen.
Ik bel naar de klantenservice, nu moet ik 11 euro betalen voor een nieuwe kaart. Schandallig dat ik
voor een ongebruikte kaart waar de scanner niet van werkt weer eens 11 euro moet betalen. Ik vind dit zo oneerlijk, dat ik 22 euro moet betalen om mijn zoon zijn ov kaart. Terwijl ik er van uit moet gaan dat
de toegestuurde kaarten naar behoren zouden moeten werken. Bewijs het maar weer. Nee hoor mevrouw u moet gewoon 11 euro betalen.
Wat vervelend dat de OV-chipkaart van je zoon het niet deed. Bij een servicebalie kan de kaart uitgelezen worden en gekeken worden of er ter plekke wat aan gedaan kan worden. Zo niet, dan dient er inderdaad een vervangende OV-chipkaart besteld te worden. Ik begrijp dat je hier ontevreden over bent. Je kunt dit aangeven bij de klantenservice van OV-chipkaart.
Ook ik had een voorzover ik kon zien onbeschadigde OV chipkaart die het ineens niet meer deed. Een tramconducteur raadde me aan om de kaart een beetje kromgebogen te houden bij in- en uitchecken. Voor mij werkt dit! Nu alweer een paar maanden.
Ook ik had een voorzover ik kon zien onbeschadigde OV chipkaart die het ineens niet meer deed. Een tramconducteur raadde me aan om de kaart een beetje kromgebogen te houden bij in- en uitchecken. Voor mij werkt dit! Nu alweer een paar maanden.
Slecht idee, maar er zijn blijkbaar meer mensen die het zinnig vinden om hun kaart (kromgebogen) bijna door een scanner heen te duwen.
Inchecken bij bussen duurt tegenwoordig wel wat langer, dus als je de kaart (plat en zonder hoesje) een seconde of twee tegen de scanner houdt zou het moeten werken.
Inchecken bij bussen duurt tegenwoordig wel wat langer, dus als je de kaart (plat en zonder hoesje) een seconde of twee tegen de scanner houdt zou het moeten werken.
Met hoesje werkt ook prima, zolang je 'm maar lang genoeg voor de lezer houdt. Bij de meeste vervoerders staat er dan ook “Even geduld a.u.b.” op het schermpje.
Maar het is verbazingwekkend inderdaad hoeveel mensen hun kaart in de lezer denken te moeten duwen of verwachten dat de kaart gelezen wordt als ze er mee voor de lezer heen en weer wapperen.
Men durft klaarblijkelijk nog steeds 11 euro (!) te vragen voor een defecte OV Chipkaart.
7.50 is al absurt hoog, maar 3.50 voor het overzetten van producten in een geautomatiseerd proces is echt bij de konijnen af.
Mijn kaart zou geldig zijn tot december 2027. De voorkant is wat beschadigd (de bedrukking laat los) maar hij reageert ook slecht op de apparatuur.
Ik heb een verzoek ingediend bij OVChipkaart betreft het ondeugdelijk product wat ze afleveren. Benieuwd hoe ze de 11 euro met me gaan afhandelen.
Staat er (alleen) een NS abonnement op die defecte kaart? Dan zou je ook datzelfde abonnement opnieuw kunnen aanvragen met een gratis persoonlijke kaart. Het huidige abonnement op de defecte kaart zeg je dan op op de ingangsdatum van je nieuwe abonnement (en verwijder je van die kaart). Op deze manier heb je zonder kosten een nieuwe kaart. Staan er nog meer producten op de huidige kaart, dan zul je die zelf moeten overzetten (of opnieuw aanvragen).
Mijn kaart zou geldig zijn tot december 2027. De voorkant is wat beschadigd (de bedrukking laat los) maar hij reageert ook slecht op de apparatuur.
Je bewaart de kaart toch niet in je portemonnee?
Mijn kaart zou geldig zijn tot december 2027. De voorkant is wat beschadigd (de bedrukking laat los) maar hij reageert ook slecht op de apparatuur.
Je bewaart de kaart toch niet in je portemonnee?
waar dan ? Hij zit netjes bij mijn bankpas die er hagelnieuw uitziet.
En ja ik ga er wel zorgvuldig mee om. Er kunnen simpelweg ook batches zijn die niet goed zijn geproduceerd. Mijn vorige kaart zag er na 5 jaar ook hagelnieuw uit.
Je bewaart de kaart toch niet in je portemonnee?
waar dan ?
Als je hem in je portemonnee bewaart is de kans groot dat door het herhaaldelijk doorbuigen uiteindelijk de elektronica beschadigd raakt. Dat geldt overigens ook voor bankpassen. Dat die er van buiten nog hagelnieuw uitziet betekent niet dat de elektronica het op een gegeven moment niet ook begeeft
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.