Skip to main content

Sinds vrijdag ben ik mijn OV verloren en heb ik het geblokkeerd. Vanmorgen kreeg ik melding dat met mijn kaart is ingecheckt. Gelijk gebeld naar OV en ze zeiden dat er eenmalig ingecheckt kan worden met een geblokkeerd kaart. 
 

Krijg ik rond 22.00 een melding dat er weer ingecheckt is. Kijk ik ook nog staat mijn kaart officieel op beëindigd, maar studentenweek staat nog actief en persoon reist er nog mee en automatisch opladen staat nog aan er op en kan ik dit niet meer uitzetten sinds de kaart beëindigd is.

Ivm dat het te laat is met bellen, plaats ik dit voor advies sinds er nu €40 totaal is opgeladen vanuit automatisch opladen. 

iemand dat advies heeft? (naast dat ik morgen gelijk ga bellen)

Je kunt 24/7 bellen met NS, dus nu ook.


Volgens mij moet de SRP handmatig van je OV chipkaart gehaald worden via een automaat, maar het lijkt me sterk dat dit nog steeds werkt ookal is je OV chipkaart geblokeerd.

En het lijkt me ook dat dit gewoon door de klantenservice verwijderd kan worden.

 

Je kunt 24/7 bellen met NS, dus nu ook.

Het gaat hier niet om NS klantenservice, maar om de OV chipkaart klantenservice, die zijn niet 24/7 bereikbaar.


Die informatie van @MoDe  klopt inderdaad niet. Een verloren OV-chipkaart met daarop een Studentenreisproduct moet als worden gemeld via OV-chipkaart en niet via NS.

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/studentenreisproduct voor het laten blokkeren en vervangen van de verloren kaart en het aanvragen van een tijdelijk reisproduct.


Die informatie van @MoDe  klopt inderdaad niet. Een verloren OV-chipkaart met daarop een Studentenreisproduct moet als worden gemeld via OV-chipkaart en niet via NS.

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/studentenreisproduct voor het laten blokkeren en vervangen van de verloren kaart en het aanvragen van een tijdelijk reisproduct.

Ik heb op de website van ov ervoor gekozen om de ov te blokkeren en gelijk te vervangen voor €11 ofzo. Daarna heb ik mijn anonieme ov gepakt en daarop de tijdelijk reisproduct op gezet.

 

alleen wanneer ik naar de website ga van ov en naar mijn verloren kaart ga staat duidelijk aangegeven dat mijn kaart beëindigd is, maar studenten week staat nog op “actief” maar de product om gratis te kunnen reizen is wel inactief. 


Reageer