beantwoord

OV-kaart met oude foto ontvangen

  • 25 August 2023
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik heb een nieuwe OV-kaart voor mijn kind toegestuurd gekregen. Er werd de oude kleuter-foto gebruikt, nu is het kind een tiener. Volgens mij hoort er een recente foto op de kaart. Ik werd niet om een nieuwe foto oid gevraagd, kreeg gewoon de kaart zonder enig bericht. Hoe kan ik nu een nieuwe kaart met een nieuwe foto aanvragen? Ik kan helaas op de website niets vinden. 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 25 August 2023, 21:44

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo phof en welkom bij de NS Community,

 

Wat spijtig dat de foto niet meer actueel is. Je kan via de website van de OV-chipkaart een vervangende kaart aanvragen. Let wel op dat je dan aangeeft dat je een andere pasfoto wilt gebruiken.

Dankjewel voor je reactie. Ik had het al op die website geprobeert en de klantenservice daar zei het volgende:

"Heeft een vervoerder hem verlengd en gewoon de zelfde foto gebruikt? Dan kunt u hiervoor contact opnemen met de vervoerder van het abonnement om te vragen of ze nieuwe kaarten willen aanvragen met recente fotos." 

Dus daarom ben ik nu met NS bezig, maar kom ik hier ook niet verder. Misschien gewoon een nieuwe kaart aanvragen, maar dan wel jammer omdat er dan extra kosten voor mij ontstaan. 

Je kan dan het beste contact opnemen met onze klantenservice. Hier kunnen wij niet bij je gegevens. Laat je ons weten of het is gelukt?

Badge +3

Ik zou me er niet druk over maken, wat maakt een foto nou uit?

Een kaart met nieuwe foto (zelfs als je die gestuurd had) gaat de NS niet alsnog voor je regelen.

Dat moet via OV-chipkaart en die willen gewoon 11 euro voor vervanging van een ‘kaart met onjuiste info’. Die kosten kan je dan wel via de NS terug krijgen, maar hoop gedoe.

"Ik zou me er niet druk over maken, wat maakt een foto nou uit?" - de conducteur kan er moeilijk over doen.

Maar ja, ik zie het al, gewoon een nieuwe kaart aanvragen en gewoon betalen :-(

Bedankt voor de reacties! 

Nee, contact opnemen met de Klantenservice. 

Reageer