overgang van oude naar nieuwe kaart

  • 24 May 2024
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Enkele weken geleden nieuwe pasfoto ingeleverd voor nieuwe kaart. Oude kaart verloopt 8 juli. Op 21 mei zegt kaartautomaat in Gorcum dat al mijn keuzedagen zijn verlopen! Klantenservice gebeld telefoon(nummer stond nog op oude kaart, niet meer op de nieuwe…!). Zeer vriendelijke en geduldige medewerkster die er even niets van begreep maar er na enig zoekwerk er achter kwam dat alle gegevens op 21 mei waren overgezet op de nieuwe kaart die op 21 mei was verstuurd. Daar sta je dan op het station. Ter plaatse (dus noteer het nummer van klantenservice in je telefoon!!) werd mij coulancekaart toegezegd. Die was er na enkele minuten via email. Toen ik in de avond thuis kwam lag inderdaad de nieuwe kaart (geldig tot 8 juli 2029) in de brievenbus met alle abonnementsgegevens. Eind goed, al goed. En compliment voor de geduldige en vriendelijke medewerkster van NS.

Verzoek aan NS: zet de gegevens een aantal dagen na verzending van de nieuwe kaart over.   Of vermeld bovenstaand verhaal in de brief die de verlenging aankondigt.   De oude kaart kan namelijk wel gebruikt worden tegen vol tarief. NS biedt dan de mogelijkheid om geld terug te vragen. Maar dat is een beetje omslachtig!              

 

 

 


3 reacties

Hallo mrFred en welkom bij de NS Community,

 

Bedankt voor je bericht. Ik zal je punt doorzetten ter verbetering. Ik ben alleen bang dat wij hier niet zoveel aan kunnen veranderen aangezien de productie en de levering van de kaart niet via ons gaat. Zoals je hebt gemerkt kunnen wij wel uit coulance iets anders voor je regelen mocht je tegen dit probleem aanlopen.

Reputatie 7
Badge +3

Ikbegrijp dat het om niet opgehaalde keuzedagen gaat? Vreemd die zou je gewoonweg moeten kunnen ophalen opde oude kaart als je de nieuwe kaart nog niet in gebruik hebt genomen. Fijn dat je hier vermeldt dat nadat OVchipkaart de kaart verstuurd heeft abonnementen op de oude kaart niet meer geldig zijn. Iets om rekening mee te houden. En eigenlijk iets dat NS zou moeten vermelden wanneer er om een pasfoto wordt gevraagd.

Badge +3

Keuzedagen kunnen blijkbaar maar aan één kaart gekoppeld zijn, en bij een kaartvernieuwing is dat de nieuwe.

Zelfde met OV-fiets, bij een kaartvernieuwing kan je op de (nog geldige) oude kaart geen fietsen meer huren, dus als je de nieuwe nog niet hebt…

Beter zou het zijn om e.e.a. pas over te zetten op de einddatum van de huidige kaart, maar blijkbaar wordt er geen onderscheid gemaakt tussen een kaartvernieuwing en een kaartvervanging (wegens verloren/gestolen/defect).

Reageer