Enkele weken geleden nieuwe pasfoto ingeleverd voor nieuwe kaart. Oude kaart verloopt 8 juli. Op 21 mei zegt kaartautomaat in Gorcum dat al mijn keuzedagen zijn verlopen! Klantenservice gebeld telefoon(nummer stond nog op oude kaart, niet meer op de nieuwe…!). Zeer vriendelijke en geduldige medewerkster die er even niets van begreep maar er na enig zoekwerk er achter kwam dat alle gegevens op 21 mei waren overgezet op de nieuwe kaart die op 21 mei was verstuurd. Daar sta je dan op het station. Ter plaatse (dus noteer het nummer van klantenservice in je telefoon!!) werd mij coulancekaart toegezegd. Die was er na enkele minuten via email. Toen ik in de avond thuis kwam lag inderdaad de nieuwe kaart (geldig tot 8 juli 2029) in de brievenbus met alle abonnementsgegevens. Eind goed, al goed. En compliment voor de geduldige en vriendelijke medewerkster van NS.
Verzoek aan NS: zet de gegevens een aantal dagen na verzending van de nieuwe kaart over. Of vermeld bovenstaand verhaal in de brief die de verlenging aankondigt. De oude kaart kan namelijk wel gebruikt worden tegen vol tarief. NS biedt dan de mogelijkheid om geld terug te vragen. Maar dat is een beetje omslachtig!