Ik vertrek voor 16.00 uit Doetinchem em stap over in Arnhem. Ik check uit bij de locale vervoersmaatschappij en check in bij de NS. Waarom krijg ik dan geen 40% korting op mijn NS kortingskaart?
Ik vertrek voor 16.00 uit Doetinchem em stap over in Arnhem. Ik check uit bij de locale vervoersmaatschappij en check in bij de NS. Waarom krijg ik dan geen 40% korting op mijn NS kortingskaart?
U hebt waarschijnlijk een abonnement op saldo. Als u dan in de spits overstapt van de ene vervoerder op de andere vervoerder telt het tweede deel van uw reis niet als overstap maar als een nieuwe reis. Die nieuwe reis start in de spitsuren en is dan dus tegen vol tarief. Dat is overigens altijd al zo.
Het is wel een begrijpelijke verwarring. De voorwaarden van Flex zijn dat u in dit geval wel korting krijgt bij NS. Ik raad u aan een Flexabonnement te nemen als u dat wilt.
Dat u het niet leuk vindt snap ik, maar het is echt volgens de voorwaarden van reizen op saldo dat u in dit geval geen 40 procent korting krijgt bij NS. Het is gewoon een incheck tijdens de spits en bij reizen op saldo telt de eerdere incheck tijdens de daluren bij een andere maatschappij bij NS niet mee.
Snel naar Flex, het scheelt in uw geval best veel geld, zeker als u het vaker doet.
Het is wel een begrijpelijke verwarring. De voorwaarden van Flex zijn dat u in dit geval wel korting krijgt bij NS. Ik raad u aan een Flexabonnement te nemen als u dat wilt.
De enige reden om dat niet te doen is als 60+ bent en keuzedagen hebt.
De enige reden om dat niet te doen is als 60+ bent en keuzedagen hebt.
Helemaal mee eens en daarom heeft Bommel, al lang 60 plus, nog twee extra abonnementen op saldo met keuzedagen. Voor de meelezers: dat lukt niet meer als u ze nu wilt afsluiten. Maar wie ze had, mag ze houden.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.