beantwoord

overzicht reisspecificaties saldos kloppen niet

  • 30 August 2023
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

Beste mensen, ik heb het overzicht van mijn reishistorie en kosten bekeken en ik zie een saldo verschil van 114 EUR. Kunnen jullie dit uitleggen? Er staat 12 euro op mijn kaart. 

icon

Beste antwoord door Robert B 30 August 2023, 18:19

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Orny, welkom op onze NS Community. Hier heb ik toch iets meer informatie over nodig. Is er zoveel teveel of te weinig berekend en voor welke reizen? Zie je dit ook terug in een factuur? Heb je NS Flex, een reizen op saldo-abonnement of geen abonnement? 

Badge +3

Het saldo wat je ziet in de app is het saldo na de laatste transactie bij NS, dus als je met andere treinvervoerders of bus/tram/metro reist zie je dat daar niet terug. Check daarvoor www.ov-chipkaart.nl dat klopt altijd.

Bij Flex zal er overigens € -,-- staan.

Hartelijk dank beiden voor de informatie ik ga morgen hier even induiken, heb nu geen puf meer 😅

 

@Laura NS  Laura, 126,94 is er te veel berekend voor reizen, want ik heb totaal 972 betaald (opgeladen) en volgens de specificatie is er voor 845,06 gereisd. Deze bedragen zie je bij totaal reistransacties staan.

Ik heb een flex abbonement Reizen op saldo NS korting. Maar dat maakt niet uit voor de rekensom die gewoon optelt wat je gereisd hebt en wat je opgeladen hebt. 

@Robert B wat bedoel je met Bij Flex zal er overigens € -,-- staan.>?

Bedankt voor je tip ik ga kijken bij OV kaart.

Badge +3

Ik heb een flex abbonement Reizen op saldo NS korting.

Dit kan niet. Met NS Flex reist u op rekening en krijgt u aan het eind van de maand een factuur, en het verschuldigde bedrag wordt dan aan het eind van de maand automatisch van uw bankrekening afgeschreven. In dat geval is het laden van saldo dus niet nodig; geladen saldo zal niet worden gebruikt.

Aangezien u aangeeft 972 te hebben opgeladen, neem ik aan dat u geen NS Flex hebt, maar op saldo reist. In dat geval heb ik de indruk dat u in de reishistorie van NS kijkt en daar een verschil ziet tussen wat is opgeladen en wat verreist is. Dat zou kunnen komen doordat bij reizen op saldo in de reishistorie van NS alleen reizen met NS zijn. Ik vermoed dat het verschil verklaard wordt door reizen gemaakt met bus, tram en metro.

Bij reizen op saldo kunt u het beste kijken in de reishistorie in Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl. Daar staan alle transacties met alle vervoerders.

Reageer