Mij aangemeld voor OVpay. In de tussentijd een nieuwe betaalpas van Rabo ontvangen, op zelfde rekeningnummer maar met ander pasnummer. De poortjes weigeren mijn kaart bij het inchecken. Zou dit gerepareerd kunnen worden?
Er lijkt recent iets gewijzigd te zijn. Waar de poortjes in de westtunnel eergisteren nog aangaven dat het betaalmiddel niet geschikt was, deden ze het vandaag wel. En in één keer. Fijn om te zien dat het opgelost is.
Nu hopen dat het ook opgelost blijft. Ik zal voorlopig de poortjes in de westtunnel blijven gebruiken om te zien hoe het gaat.
Ik heb pas nog met mijn watch iets betaald terwijl mijn telefoon vele meters buiten bereik lag.
Ik weet wel bij Google Pay dat je een eventuele cover voor je telefoon open moet klappen, en je scherm aan hebben staan. Anders krijg je de melding dat je een chipkaart aan moet bieden.
Ik had net een soortgelijk probleem op Amsterdam CS. de poortjes in de westelijke tunnel (zowel IJ- als centrumzijde) doen het niet met OVPay, erg handig als je van de pont af komt. De poortjes in de middentunnel deden het gelukkig wel.
Wel staat ook op de poortjes in de westtunnel een NFC logo wat erop wijst dat ze wel zouden moeten werken. één paar poortjes in de rij aan de IJ-zijde werd zelfs gebruikt voor het aanmelden voor OVPay, dus merkwaardig dat die het niet meer doet.
Wat gebeurt er dan precies als je incheckt in de Westtunnel?
ik probeerde in te checken met m'n telefoon via NFC met Google Pay, en pasjes heb ik in een losse portemonnee zitten, dus het zal geen interferentie van een ander pasje geweest zijn.
Behalve de poortjes in de westtunnel werkt OVPay in mijn ervaring overigens goed. Ik heb nog geen controle gehad door een conducteur dus geen idee of het aan hun kant ook goed gaat, maar ik kan mijn reishistorie inzien en de afgeschreven bedragen kloppen ook tot dusver. Als er binnenkort ook nog een mogelijkheid bij komt om abbonnementen aan een Google Pay pas te koppelen ga ik volledig over naar reizen met smartphone en/of betaalpas.
Zou het aan de dataverbinding kunnen liggen?
Ik had net een soortgelijk probleem op Amsterdam CS. de poortjes in de westelijke tunnel (zowel IJ- als centrumzijde) doen het niet met OVPay, erg handig als je van de pont af komt. De poortjes in de middentunnel deden het gelukkig wel.
Wel staat ook op de poortjes in de westtunnel een NFC logo wat erop wijst dat ze wel zouden moeten werken. één paar poortjes in de rij aan de IJ-zijde werd zelfs gebruikt voor het aanmelden voor OVPay, dus merkwaardig dat die het niet meer doet.
Wat gebeurt er dan precies als je incheckt in de Westtunnel?
ik probeerde in te checken met m'n telefoon via NFC met Google Pay, en pasjes heb ik in een losse portemonnee zitten, dus het zal geen interferentie van een ander pasje geweest zijn.
Behalve de poortjes in de westtunnel werkt OVPay in mijn ervaring overigens goed. Ik heb nog geen controle gehad door een conducteur dus geen idee of het aan hun kant ook goed gaat, maar ik kan mijn reishistorie inzien en de afgeschreven bedragen kloppen ook tot dusver. Als er binnenkort ook nog een mogelijkheid bij komt om abbonnementen aan een Google Pay pas te koppelen ga ik volledig over naar reizen met smartphone en/of betaalpas.
Maar vanaf weer werkt “Ovpay” wel? Is dit een volgend drama? Of is de oplossing simpel? Wanneer is het Ovpay een succes?
Lolletje moet kunnen, ik kan hem wel waarderen
Goed om te lezen dat er UVB's uit worden geschreven en dat er conducteurs zijn die bereid zijn de deelnemers aan te pakken. Hopelijk worden de UVB's snel omgezet in processen verbaal en wordt er vervolging ingesteld door het OM. En bij het niet betalen van de boetes kun je dan met kerst van je bed worden gelicht door de parketpolitie om je welverdiende straf uit te zitten
Lees je dit topic nu serieus niet, of ben je echt keihard aan het trollen,
Zeg het maar!
Goed om te lezen dat er UVB's uit worden geschreven en dat er conducteurs zijn die bereid zijn de deelnemers aan te pakken. Hopelijk worden de UVB's snel omgezet in processen verbaal en wordt er vervolging ingesteld door het OM. En bij het niet betalen van de boetes kun je dan met kerst van je bed worden gelicht door de parketpolitie om je welverdiende straf uit te zitten
En terecht. Het zogenaamd beste antwoord is het dat vaak helemaal niet.
Het heet dan ook het beste antwoord, niet het enige juiste antwoord. Het kan misschien wel van alle antwoorden die gegeven zijn het beste antwoord zijn (bij gebrek aan beter). En soms is een antwoord wel juist, maar lost het het probleem van de vraagsteller niet op, omdat het bv heel complex is of dat een bepaalde werkwijze een keuze is van NS.
Ja, dat is, maar dit zou wel een erg lullige bug zijn. Ik zou liever zijn begonnen met eat your own dog food: medewerkers. Laat het projectteam en alles daar omheen ermee reizen, eventueel met correctie van de betalingen achteraf. Loes is gelukkig van het soort dat interesse heeft in de materie en kijkt en zoekt verder dan haar neus lang is, maar je kunt ook pech hebben …
Op Twitter is er al een melding van iemand die een uvb heeft gehad.
Het was te verwachten idd
En terecht. Het zogenaamd beste antwoord is het dat vaak helemaal niet.
Het is ook helemaal niet handig dat dat knopje Beste antwoord helemaal links zit waar anders het Like knopje zit. Loes is echt niet de eerste super user die er wel eens een knopje naast zit. En zelf heb ik ook helemaal geen zin om beste antwoorden te kiezen, kan alleen maar gezeik van komen dat de TS vindt dat dat helemaal niet het beste antwoord is.
Op Twitter is er al een melding van iemand die een uvb heeft gehad.
Daar kun je op wachten.
Dan loopt het bij de proef bij Transdev (Gooi- en Vechtstreek) een stuk soepeler. Ik heb tijdens de stakingsdagen heel veel reizigers dankbaar gebruik zien maken van hun betaalpas in lijn 200. De meerwaarde van het systeem bewijst zich dan. Reizigers zonder OV-chipkaart kunnen zonder vooraf iets te hoeven regelen of te kopen spontaan met het OV reizen met hun bankpas of creditcard.
Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken zijn de trage kaartlezers.
Euhm, ik heb per ongeluk
Ja, dat is, maar dit zou wel een erg lullige bug zijn. Ik zou liever zijn begonnen met eat your own dog food: medewerkers. Laat het projectteam en alles daar omheen ermee reizen, eventueel met correctie van de betalingen achteraf. Loes is gelukkig van het soort dat interesse heeft in de materie en kijkt en zoekt verder dan haar neus lang is, maar je kunt ook pech hebben …
Op Twitter is er al een melding van iemand die een uvb heeft gehad.
Ja, dat is, maar dit zou wel een erg lullige bug zijn. Ik zou liever zijn begonnen met eat your own dog food: medewerkers. Laat het projectteam en alles daar omheen ermee reizen, eventueel met correctie van de betalingen achteraf. Loes is gelukkig van het soort dat interesse heeft in de materie en kijkt en zoekt verder dan haar neus lang is, maar je kunt ook pech hebben …
Aangezien het voor mij de eerste keer is en ik geen vergelijkingsmateriaal had, heb ik goed met de reiziger gesproken, uitzoekwerk verricht en in deze hem ongemoeid gelaten. Kwam ook door de volledige medewerking die ik kreeg om het een en ander uit te sluiten.
Het is allemaal nieuw en lees dat een en ander niet zo soepel gaat. Ik blijf gewoon bij mijn OV-chipkaart (op saldo).
Het is daarom een proef, he ;-)
Zie ook mijn recente bevinding hier.
Aangezien het voor mij de eerste keer is en ik geen vergelijkingsmateriaal had, heb ik goed met de reiziger gesproken, uitzoekwerk verricht en in deze hem ongemoeid gelaten. Kwam ook door de volledige medewerking die ik kreeg om het een en ander uit te sluiten.
Het is allemaal nieuw en lees dat een en ander niet zo soepel gaat. Ik blijf gewoon bij mijn OV-chipkaart (op saldo).
Aangezien het voor mij de eerste keer is en ik geen vergelijkingsmateriaal had, heb ik goed met de reiziger gesproken, uitzoekwerk verricht en in deze hem ongemoeid gelaten. Kwam ook door de volledige medewerking die ik kreeg om het een en ander uit te sluiten.
Gisteren voor het eerst een OV Pay reiziger getroffen en mijn MCS gaf aan geen geldige checkin. Met de reiziger getracht uit te zoeken wat er mis ging, niet kunnen achterhalen. Was goed aangemeld en het enige wat ik niet na kon gaan was of er bij het inchecken toch iets niet lekker was gegaan. Lijkt veel op deze case.
Gisteren voor het eerst een OV Pay reiziger getroffen en mijn MCS gaf aan geen geldige checkin. Met de reiziger getracht uit te zoeken wat er mis ging, niet kunnen achterhalen. Was goed aangemeld en het enige wat ik niet na kon gaan was of er bij het inchecken toch iets niet lekker was gegaan. Lijkt veel op deze case.
Ik had net een soortgelijk probleem op Amsterdam CS. de poortjes in de westelijke tunnel (zowel IJ- als centrumzijde) doen het niet met OVPay, erg handig als je van de pont af komt. De poortjes in de middentunnel deden het gelukkig wel.
Wel staat ook op de poortjes in de westtunnel een NFC logo wat erop wijst dat ze wel zouden moeten werken. één paar poortjes in de rij aan de IJ-zijde werd zelfs gebruikt voor het aanmelden voor OVPay, dus merkwaardig dat die het niet meer doet.
Wat gebeurt er dan precies als je incheckt in de Westtunnel?
Wat vreemd zeg. Ik zal je bevindingen doorspelen. Bedankt voor het signaal, Jordy D.
Ik had net een soortgelijk probleem op Amsterdam CS. de poortjes in de westelijke tunnel (zowel IJ- als centrumzijde) doen het niet met OVPay, erg handig als je van de pont af komt. De poortjes in de middentunnel deden het gelukkig wel.
Wel staat ook op de poortjes in de westtunnel een NFC logo wat erop wijst dat ze wel zouden moeten werken. één paar poortjes in de rij aan de IJ-zijde werd zelfs gebruikt voor het aanmelden voor OVPay, dus merkwaardig dat die het niet meer doet.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.