beantwoord

pas foto uploaden

  • 1 June 2023
  • 8 reacties
  • 394 Bekeken

Beste, ik heb vandaag een mail ontvangen met betrekking tot het uploaden van een nieuwe pasfoto. Nu ben ik momenteel aan het reizen in europa en beschik ik niet over een pasfoto. Daarbij heb ik mijn ov-kaart nodig om vanuit het vliegveld naar huis te reizen. Dus het is voor mij niet mogelijk om nu een nieuwe ov-kaart thuis te laten bezorgen. Is het mogelijk om dit uit te stellen tot over een maand, dan ben ik namelijk thuis?

icon

Beste antwoord door Robert B 1 June 2023, 21:27

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een selfie of uitsnede uit een vakantiefoto waar je gezicht op staat mag ook, werkt soms zelfs beter dan een (scan van) een officiële pasfoto.

Voor de reis van het vliegveld naar huis (hopelijk dat je nieuwe kaart daar op je wacht), zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Je kunt dus van het vliegveld naar huis reizen door simpelweg in.uit te checken met een bankpas/creditcard.

Reputatie 7
Badge +3

Even een vraagje, is die mail met het verzoek om een nieuwe pasfoto te uploaden vanuit NS verzonden of vanuit OV-chipkaart.nl? Bij NS is er al sinds afgelopen zomer een storing waardoor dit soort verzoeken niet verstuurd werden en veel abonnementhouders niet op de hoogte waren dat hun kaart binnenkort zou verlopen. Als jouw ontvangen mail vanuit NS komt zou het kunnen betekenen dat die storing verholpen is.

En als die mail van NS kwam, dan geldt wat moderator Stijn enige tijd geleden aangaf.

 

Dat betekent dus dat als je te lang wacht met het uploaden van je foto, dat de kaartvernieuwing niet meer via NS kan, maar dat je het zelf moet doen via OV-chipkaart.nl

Ja, de mail is afkomstig van NS zelf. Echter sprak ik een vriendin en haar OV-kaart verloopt eerder, maar heeft nog geen bericht ontvangen over een nieuwe pasfoto en dus kaart.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, de mail is afkomstig van NS zelf. Echter sprak ik een vriendin en haar OV-kaart verloopt eerder, maar heeft nog geen bericht ontvangen over een nieuwe pasfoto en dus kaart.

Wanneer je toestemming hebt gegeven om oude foto te herbruiken of nog niet zo lang geleden een andere kaart met nieuwe foto hebt aangevraagd, dan krijg je dat verzoek niet.

Bij met name flex gaat het nogal mis met automatische vervanging, laat jouw vriendin een account bij ov-chipkaart maken als ze dat nog niet heeft. Ze kan dan zien of er kaartvernieuwing in gang gezet is.

Reputatie 7
Badge +3

Bij met name flex gaat het nogal mis met automatische vervanging, laat jouw vriendin een account bij ov-chipkaart maken als ze dat nog niet heeft. Ze kan dan zien of er kaartvernieuwing in gang gezet is.

Het gaat ook bij saldo abonnementen mis, ook daar waren eerder meldingen van. Alleen zullen er veel meer meldingen van abonnementhouders met Flex zijn omdat er nu veel meer mensen met een Flex abonnement zijn. Afgezien van Dal Voordeel zijn alle abonnementen al een tijdje alleen als Flex abonnement verkrijgbaar.

ik heb 1 account en 2 gebruikers.

2 mails gehad voor vernieuwen pasfoto

Na de eerste pasfoto uploaden lukt de 2e niet meer, er komt bericht dat het al is gebeurd

Kan je dat toelichten? Ik snap het niet helemaal, robpoll.

Badge +3

Als het goed is kan je per gebruiker een kaartnummer en referentienummer invoeren op https://www.ns.nl/pasfotoupload

Log desnoods even uit (poppetje rechtsboven).

Reageer