Skip to main content

Ik heb die brief waar upload pasfoto voor nieuwe ov vandaag 11/9/24 ontvangen. Maar daar staat dat ik voor 9 september moet uploaden. Maar hoe??

Nu moet ik bestellen en betalen voor een nieuw ov. 

Bekend probleem, die brieven komen zo ongeveer standaard te laat of net op de laatste dag. Maar als het goed is heb je wel enkele weken eerder een mail gehad. Deze brief is dan ook een reminder. 

Nu moet je inderdaad zelf bestellen en betalen, maar de kosten voor de nieuwe kaart kun je weer terugkrijgen door contact op te nemen met de NS klantenservice. 


Zie ook (recent maar komt vaker voor)

 


Denk die email was naar de ongewenst betreft. Ik probeer de kosten declareren. Bedankt. 


Hier ook de brief over nieuwe pasfoto vandaag 18-9 ontvangen of ik voor 13-9 pasfoto wil uploaden maar kan dus niet meer. Wel een email van 7-9 nu te laat gevonden waar te kort dag ook in stond dit voor 13-9 te doen.

Klantenservice NS alsmede klantenservice OV chipkaart kunnen dit niet meer veranderen zodat ik alsnog kan uploaden en een gratis vervangende kaart krijg zoals vermeld in de brief. 

Ik kan op OV chipkaart niet zoals de opdracht was intikken dat kaart verlopen is en moest dan maar ‘verloren’ kiezen, maar de kosten blijken ook online EUR11 ipv de EUR 7,50 die NS nu vergoed, dat is niet wat klantenservice NS aangaf


Ik kan op OV chipkaart niet zoals de opdracht was intikken dat kaart verlopen is en moest dan maar ‘verloren’ kiezen, maar de kosten blijken ook online EUR11 ipv de EUR 7,50 die NS nu vergoed, dat is niet wat klantenservice NS aangaf

Wanneer is de kaart verlopen? Want pas vanaf 6 weken voor de verloopdatum krijgt je kaart bij OV-chipkaart de status “bijna verlopen” en kun je kaartvernieuwing aanvragen voor €7,50. De mail en brief van NS worden voor die tijd verstuurd. 


Ik zie die optie wel, nog voordat ik een kaart selecteer.
https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/vervangen-of-beeindigen

En vevolgens natuurlijk 

 


Hier ook de brief over nieuwe pasfoto vandaag 18-9 ontvangen of ik voor 13-9 pasfoto wil uploaden maar kan dus niet meer. Wel een email van 7-9 nu te laat gevonden waar te kort dag ook in stond dit voor 13-9 te doen.

Klantenservice NS alsmede klantenservice OV chipkaart kunnen dit niet meer veranderen zodat ik alsnog kan uploaden en een gratis vervangende kaart krijg zoals vermeld in de brief. 

Ik kan op OV chipkaart niet zoals de opdracht was intikken dat kaart verlopen is en moest dan maar ‘verloren’ kiezen, maar de kosten blijken ook online EUR11 ipv de EUR 7,50 die NS nu vergoed, dat is niet wat klantenservice NS aangaf

‘Verloren’ was zeker niet wat klantenservice zal hebben aan gegeven. Je had kaartvervanging moeten intypen.

Beter nog was emails op tijd lezen.

En de postbezorging gaat alleen maar slechter worden.

 


De mail van 7-9 die @jan.huijs heeft gekregen was duidelijk een herinnering gezien de korte periode om te uploaden.

Toevallig verloopt mijn kaart ook dit jaar en ik kreeg gisteren een mail of ik een pasfoto wilde uploaden, waarvoor ik tot 6 oktober de tijd had. Die mail kwam exact de eerder op deze community genoemde 10 weken voor de verloopdatum van de kaart.

Overigens… zelfs het uploaden van de pasfoto ging in één keer goed. Daar heb ik wel eens andere verhalen over gelezen.


@Daniel die herinnerings-mails lijken (gezien het aantal klachten) in de spam te belanden, en de brief die dan nog volgt komt te laat.

Voor jou is het nu afwachten, als het goed is krijg je binnen een week of twee je nieuwe kaart. Die kan je dan meteen in gebruik nemen, want ik meen dat je op een kaart die vernieuwd is geen OV-fietsen meer kunt huren 🤔

Vernieuwen via OV-chipkaart (vanaf 6 weken voor einddatum) is op zich ook prima, want pasfoto’s uploaden gaat daar een stuk soepeler dan via NS. En die € 7,50 krijg je wel terug want anders hadden ze het verzoek voor een pasfoto niet gestuurd.


@Daniel die herinnerings-mails lijken (gezien het aantal klachten) in de spam te belanden, en de brief die dan nog volgt komt te laat.

Het is gewoon een standaard mail vanaf noreply.ns@ns.nl, dus geen idee waarom dat naar de spam zou gaan. In elk geval bij KPN niet dus.

Voor jou is het nu afwachten, als het goed is krijg je binnen een week of twee je nieuwe kaart. Die kan je dan meteen in gebruik nemen, want ik meen dat je op een kaart die vernieuwd is geen OV-fietsen meer kunt huren 🤔

Bij de vorige nieuwe kaart die ik van NS kreeg (toen hadden ze geen pasfoto nodig) kwam ‘ie pas ergens begin oktober. De nieuwe kaart had toen overigens nog wel wat problemen met OV-fiets: die deed 't soms niet en als je dan opnieuw probeerde opeens weer wel.

Vernieuwen via OV-chipkaart (vanaf 6 weken voor einddatum) is op zich ook prima, want pasfoto’s uploaden gaat daar een stuk soepeler dan via NS. En die € 7,50 krijg je wel terug want anders hadden ze het verzoek voor een pasfoto niet gestuurd.

Nou, NS heeft blijkbaar iets veranderd want de pasfoto die ik ingescand had werd bij de eerste poging tot uploaden (zonder er iets mee te doen) gelijk geaccepteerd.


Reageer