per ongeluk bij NS ingecheckt terwijl ik bij Arriva moest inchecken. | NS Community
beantwoord

per ongeluk bij NS ingecheckt terwijl ik bij Arriva moest inchecken.

  • 15 November 2017
  • 2 reacties
  • 15416 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ging mijn reis maken van Heerlen naar Maastricht met de Arriva trein. In de snelheid de trein te kunnen halen check ik per ongeluk in bij het NS poortje. Ik kon niet direct uitchecken. Nu is wel het incheck tarief afgeschreven. Ik had geen tijd om te wachten om weer uit te checken, anders was mijn trein weg geweest. Ik heb direct ingecheckt bij Arriva en in Maastricht ook weer uitgecheckt. Hoe krijg ik mijn instaptarief terug?
icon

Beste antwoord door Robert B 15 November 2017, 19:11

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Aan de buitenkant van een poortje checkt u in aan de binnenkant checkt u uit. U had direct aan de NS-binnenkant uit kunnen checken, omlopen en bij Arriva inchecken. Dat kost zo weinig tijd dat u de trein waarschijnlijk ook wel had gehaald. Het had u dit gedoe van uitzoeken en terugvragen bespaard. Als u aan de binnenkant uw kaart voor de Arriva-lezer heeft gehouden is daar ook geen incheck geweest. Ik denk dat u beter even op een automaat kan kijken bij reishistorie wat er precies is gebeurd en dan handelt. Het kan ook op de site van OV-chipkaart.
Badge +3
Kijk na enkele dagen op www.uitcheckgemist.nl en corrigeer de foute incheck bij NS door als vertrek- en eindstation Heerlen in te vullen (niet gereisd).

Reageer