beantwoord

Per ongeluk te laat mijn nieuwe pasfoto ingediend

  • 1 February 2022
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

Ik heb te laat mijn nieuwe pasfoto ingediend daardoor is mijn huidige kaart verlopen. Ik heb inmiddels een nieuwe aangevraagd.

Nu krijg ik mijn nieuwe OV-chipkaart/NS abonnement kaart 5 februari maar ik wil graag 4 februari met de treinreizen.

En ik wil graag deze keer 1e klas reizen. Kan ik nu gebruikmaken van een "klasse-wissel"? en hoe?

 

Vr gr Micheline v Dijk

icon

Beste antwoord door MoDe 1 February 2022, 17:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je een geldig abonnement hebt, dan kun je het beste telefonisch via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Er zijn mogelijkheden om gemaakte kosten te declareren, tijdelijk reisrecht op andere kaart te zetten of het verkrijgen van een code. Wat het beste voor jou is kun je met de klantenservice bespreken.

Reputatie 7
Badge +3

OV-chipkaart geeft aan dat je de nieuwe kaart binnen uiterlijk zes werkdagen ontvangt. Het kan dus ook 1 of 2 dagen eerder zijn waardoor je de kaart mogelijk wel op tijd binnen hebt om er mee te gaan reizen op 4 februari. 

En wat betreft het wisselen van klasse, dat hangt af of je een NS abonnement hebt of niet en als je een abonnement hebt, wat voor soort abonnement (Flex of saldo). Voor meer info zie https://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/klasse-wisselen.html

Reageer