beantwoord

Perongeluk geld afgeschreven bij uitchecken met betaalpas

  • 6 March 2023
  • 3 reacties
  • 217 Bekeken

Ik hield perongeluk mijn betaalpas ervoor terwijl ik uit wilde checken met mijn OV. Hield het snel weg, gaf die een rood kruis aan met "Verkeerd betaalmiddel" en de poortjes gingen niet open. Oke prima dacht ik en toen had ik vervolgens met mijn OV uitgecheckt. 

Kijk ik vervolgens naar mijn bankafschriften en is er daadwerkelijk wel geld afgeschreven. Om dit terug te krijgen moet ik het regerentie nummer van de afschrijving doorgeven in een formulier: Het begint met NLOV en daarna 14 cijfers en letters. Bij mij begint het echter met NL14, ipv NLOV14 en is het van de afzender NS GROEP IZ NS REIZIGERS.

Kortom: De site accepteert het referentienummer niet dat ik het geef en zeg dat het ongeldig is. Daarnaast zegt mijn bankafschrift dat de frequentie doorlopend is. Betekent dit dat er nog steeds geld van mijn rekening af wordt geschreven totdat ik uitcheck? 

icon

Beste antwoord door DanielvW 6 March 2023, 10:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zo te zien is er gewoon afgeschreven via NS en niet via OV Pay. Reist u op saldo en staat saldo automatisch aanvullen aan? Dan zou het zo kunnen zijn dat er net een bedrag (€ 20,00??) is afgeschreven om het saldo op te laden. 

Kan ook nog zijn dat het de automatische incasso van Flex betreft. U geeft te weinig info om een antwoord te geven. Daarnaast kunnen wij hier niet bij uw gegevens. U kunt denk ik het beste contact opnemen met de klantenservice.

Het blijkt dat het inderdaad de automatische incasso van mijn Flex abonnement betreft. Precies op dezelfde dag en tijd dat dit gebeurde. Hoe verzin je het.

Via de Klantenservice hadden ze verteld dat ik 24 uur moest wachten voor het afgeschreven wordt, hoop dat het niet van toepassing is.

Laat je ons weten wat nou het geval was, DanielvW?

Reageer