Mijn persoonlijke OV bleek verlopen ook door Corona, terwijl ik elke maand mijn NS flex abonnement betaal. Moest nu voor het volle bedrag een kaartje kopen. Balen dus.
Zorg zo snel mogelijk voor vervanging. Wie weet kan Klantenservice nog wat voor u betekenen voor verrekening. Normaal krijgt u zes weken voor het verlopen van uw chipkaart daarover een mail. Mogelijk is die u ontgaan. U zult nu echt moeten vernieuwen want met een verlopen chipkaart kunt u niks. Het abonnement stopt niet automatisch met het verlopen van de chipkaart en dat zou in de meeste gevallen ook onhandig zijn.
Nomaal gesproken zou je inderdaad met een abonnement een mail van NS moeten ontvangen met het verzoek een nieuwe foto te uploaden, al meer dan 6 weken voor het verlopen van de kaart en dan vraagt NS een kaartverniewing aan bij OV-chipkaart.nl, maar er zijn toch regelmatig reizigers die een dergelijk verzoek niet ontvangen. Is de kaart ook gekoppeld in je OV-chipkaart. nl account zou je va hen 6 weken voor verlopen een mail moeten ontvangen dat de kaart binnenkort verloopt. Verder is het altijd verstandig om zelf de verloopdatum in de gaten te houden om dit soort onaangename verrassingen te voorkomen.
Wat betreft het kaartje vol tarief dat u nu moest kopen, neem daarvoor contact op met de klantenservice. U heeft een abonnement dus in principe recht op de bijbehorende korting. Zo zijn er bv wel regelingen voor als je je kaart met abonnement vergeet of wanneer deze kaart defect, verloren of gestolen is.
Bv dit https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.