beantwoord

Probleem inchecken

  • 10 December 2023
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

Geachte dame, heer,

 

Er was op maandag 4-12 een probleem op Station Amsterdam Amstel dat mijn incheck niet goed is geregistreerd. Ik heb de reis voltooid naar Breda en heb daar regulier uitgechecked zonder problemen. Zelfs controle gehad van de controleur en die checkte mijn kaart en gaf verder niks aan. Nu zie ik ineens 2 correctietarieven staan voor reizen zonder reisbewijs. Volgens mij is dit gewoon een fout in het systeem. Heb inmiddels de NS compleet uitgepluist en kan hier nergens bezwaar tegen maken. Hoe doe ik dit?

 

Gr. Stefan

icon

Beste antwoord door MoDe 11 December 2023, 00:12

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

De conducteur heeft een registratie gemaakt dat hij geen incheck kon zien op jouw kaart. Uiteindelijk bleek uit het systeem dat er inderdaad geen incheck was en dan krijg je een correctietarief van €50 voor reizen zonder geldig vervoersbewijs.

In Breda is vervolgens een uitcheck geregistreerd zonder incheck, daar heb je waarschijnlijk een correctietarief van €20 voor gekregen.

Neem telefonisch of via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice. Is het de 1e keer dat je een correctietarief van €50 hebt gekregen dan kan dit vaak ongedaan gemaakt worden. Laat vervolgens de gemiste incheck in Amsterdam corrigeren, zodat je de werkelijke trajectprijs betaalt.

Reageer