Skip to main content

Mijn ov kaart verloopt en daarom moest ik een nieuwe kaart aanvragen. Hoe krijg ik mijn nieuwe kaart vervangen met de huidige producten erop?

Heeft u een betaald NS abonnement? Dan zou u 10 weken voor de verloopdatum per mail een verzoek moet ontvangen om een nieuwe foto te uploaden. Hiermee zet NS de kaartvernieuwing in gang.

Heeft u geen betaald NS abonnement of ontvangt u om een andere reden geen verzoek voor een nieuwe foto (het gaat nog wel eens mis bij NS), dan moet u zelf de kaartvernieuwing aanvragen. Dit doet u in uw account bij OV-chipkaart.nl. Heeft u daar nog geen account, maak die dan aan. Vanaf 6 weken voor de verloopdatum zal uw huidige kaart de status “kaart verloopt bijna” krijgen. Vanaf dat moment kunt u de bijna verlopen vernieuwen waarbij de producten die op uw huidige kaart staat worden overgezet. Vraag vooral geen losse nieuwe kaart aan omdat dan de producten niet worden overgezet.

Met een betaald NS abonnement heeft u recht op een gratis nieuwe kaart. Indien u deze zelf aanvraagt moet u dit eerst zelf betalen maar kunt u de kosten (€7,50) wel terug vragen via de klantenservice van NS. 

Reageer