Skip to main content

Waarom zijn reizen met Arriva niet zichtbaar bij de NS op mijn reisgeschiedenis.

Het duurt vrij lang voor het zichtbaar is. NS gaat doorgaans nog wel redelijk snel, maar soms ook na een paar dagen. De reizen met Arriva zijn altijd wel zichtbaar op de factuur aan het eind van de maand. Bij het reizen op saldo is alles nagenoeg meteen te zien, Flex heeft een langere verwerkingstijd op de achtergrond. Bedenk dat bij Flex de informatie niet meer op de chipkaart staat. Daar staat nu alleen dat er met Flex is ingecheckt. De computer op de achtergrond kijkt dan waar het is, op welke tijd en met welk abonnement er is gereisd. Het systeem met Flex heeft verder grote voordelen in mijn ogen. Vroeger moest ik een Dalvrij-abonnement voor een heel jaar afsluiten tegen forse kosten en daar is nu naar behoefte mee te spelen. Dit als persoonlijk voorbeeld.

Ik ben met u eens dat het prettig zou zijn voor de consument als dat sneller zou gaan. Vooralsnog lukt dat kennelijk niet. Er moet ook nogal wat heel snel worden verwerkt.

Reageer