rekeningnummer ov chipkaart wijzigen mag niet en juiste inloggegevens worden niét geaccepteerd | NS Community
beantwoord

rekeningnummer ov chipkaart wijzigen mag niet en juiste inloggegevens worden niét geaccepteerd

  • 22 April 2022
  • 26 reacties
  • 1398 Bekeken

Ik ben al een week bezig om een rekeningnummer te wijzigen op mijn account. Alle correcte stappen doornomen. Machtiging voor afschrijven van 1 cent gegeven. Tot 3 maal toe. Elke keer krijg ik de melding dat ik deze actie vandaag al ondernomen heb! Belachelijk. Ik kan nu niks meer. Ik heb 1 email gekregen met verzoek om het betreffende kaartnummer. Krijg ik een mailtje terug met 'wij kennen het kaartnummer ...  blabla niet'. Nou, dat is niet zo raar want dat kaartnummer heb ik inderdaad niet, nooit gehad, en nooit gemaild.. Zij zijn dus slordig met privégegevens. Ik heb na die mail met een vreemd kaartnummer niks meer gehoord. (Geschrokken?)Het begon al met dat mijn juiste inloggegevens niet werden geaccepteerd. Onmogelijk. Elke keer. Nooit ergens anders, altijd bij OV chip. Ik heb alle info gestuurd, screenshots van foutmeldingen, noem maar op. Het rekeningnummer mag níét gewijzigd worden. Op een klacht heb ik ook geen reactie gehad. Ik denk dat ze het gewoon te ingewikkeld vinden. Gewoon niet meer antwoorden is hun instelling. Mensen (zonder auto) zijn afhankelijk van het OV, OV Chip en NS zijn daarin de machthebbers. Wat kan het ze schelen als ze fouten maken, de vraag naar IV verandert daarmee niet  Tijd voor een landelijk gefaciliteerd systeem als eind vorige eeuw.

icon

Beste antwoord door Laura NS 22 April 2022, 14:04

Bekijk origineel

26 reacties

Badge +3

Ik krijg het ook niet voor elkaar om bij OV-chip een IBAN te wijzigen, want dat hebben/bewaren ze blijkbaar helemaal niet? 🤔

Kan wel mijn adresgegevens, e-mail, telefoonnummer en wachtwoord wijzigen natuurlijk.

Bij een kaartvervanging krijg je het saldo van een persoonlijke kaart natuurlijk wel terug via het IBAN dat je gebruikt om de nieuwe kaart te bestellen.

Bij een verlopen kaart kan je dat ook via een formulier doen.

Reageer