restitutiebedrag nog niet ontvangen | NS Community
beantwoord

restitutiebedrag nog niet ontvangen

  • 14 October 2022
  • 4 reacties
  • 137 Bekeken

Hallo,

 

Al vrij snel nadat ik een ov-chipkaart had aangeschaft, ben ik ‘overgestapt’ naar een flex abonnement. Van de servicedesk begreep ik dat het restitutiebedrag (ca 30 euro) bij de eerstvolgende factuur, per eerste van de maand ?, zou worden verrekend met de kosten van de reeds gemaakte reizen.

Ik heb echter nog geen factuur mogen ontvangen. Kunt u dit voor mij (laten) onderzoeken? 

BVD voor uw reactie.

Groet,

Alfred Gerring

Kaartnummer: 3528 **** **** ****

icon

Beste antwoord door Tochjo 14 October 2022, 09:25

Bekijk origineel

4 reacties

Email 20-9-2022

Relatienummer: 11283454      |      Ons kenmerk: 5194653001

Beste heer Gerring,

Hoera! U heeft NS Flex geactiveerd op uw OV-chipkaart. Vanaf nu kunt u flexibel reizen in het gehele OV.

Nooit meer saldo laden
Met de trein, bus, tram, metro, OV-fiets of toch liever 1e klas reizen. Het is nog nooit zo makkelijk geweest. Met NS Flex betaalt u alle reizen één keer per maand. Saldo laden op uw OV-chipkaart is vanaf nu dus verleden tijd.

Stond er nog saldo op uw OV-chipkaart? Wij verrekenen dit op uw eerstvolgende factuur:

OV-chipkaart:   **** **** **** 3610
Saldo:  € 30,83

Bij het activeren van NS Flex is ook het ‘automatisch opladen’ uitgezet, aangezien u met NS Flex op rekening reist.

Heeft u nog vragen?

Badge +3

Het saldo dat nog op de kaart stond, zal worden verrekend met de factuur die u na de eerste abonnementsmaand ontvangt. Uit uw tweede bericht haal ik dat u op 20 september NS Flex hebt geactiveerd. Dan zou u de betreffende factuur enkele dagen na 20 oktober moeten ontvangen.

De datum waarop u de facturen ontvangt, hangt dus af van de ingangsdatum van het abonnement.

Oh ok, top, dan wacht ik dat af, in ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

Badge +3

Als het goed is zie je op je Mijn NS Startpagina een tellertje ‘Kosten deze periode’ met daarbij de datum van je volgende factuur, maar helaas klopt dat vaak niet (zowel de datum als het bedrag). Bij mij staat er 30 november maar ik krijg mijn facturen altijd op de 9e.

In ieder geval zou er in je Reishistorie een negatief bedrag moeten staan met als omschrijving € Klanten service, dat is je saldo bij de overstap naar NS Flex (in dit geval € 30,83).

Eventuele restitutie voor een vorig abonnement krijg je wel binnen enkele dagen terug (via een tussentijdse factuur).

Reageer