beantwoord

saldo geladen na flex

  • 22 February 2023
  • 10 reacties
  • 275 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo,

 

nadat ik mijn flex abo heb opgehaald, wilde ik reizen en heb 50 euro op mijn kaart geladen.

wist niet dat dit niet meer nodig is als je een flex hebt.

nu lees ik dat ik het saldo terug kan vragen maar dat de kaart beeindigd zal worden als het meer dan 30 is?

wat moet ik nu doen? Want de kaart kan niet beëindigd worden omdat daar de flex abo op staat.

icon

Beste antwoord door Tochjo 22 February 2023, 18:38

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

U kunt het saldo laten uitbetalen bij een servicebalie van NS. Normaal kan dat tot 30 euro, maar als u NS Flex hebt, dan betalen ze ook hogere bedragen uit.

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt een persoonlijke kaart. Dan kun je je saldo altijd terugvragen.
https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen

Ik ben overigens wel een beetje verbaasd dat @Jaris saldo op de kaart heeft gezet. NS Flex is het tegenovergestelde van het reizen op saldo waarbij je voor je reis saldo op de kaart zet. Bij NS Flex reis je op rekening en betaal je per factuur.

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt een persoonlijke kaart. Dan kun je je saldo altijd terugvragen.
https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen

Ik ben overigens wel een beetje verbaasd dat @Jaris saldo op de kaart heeft gezet. NS Flex is het tegenovergestelde van het reizen op saldo waarbij je voor je reis saldo op de kaart zet. Bij NS Flex reis je op rekening en betaal je per factuur.

@Jaris is niet de eerste die zonder te lezen wat flex precies inhoudt weer saldo laadt op een kaart met flex wat reizen op rekening is. Mij verbaast het dat mensen zo'n hoog bedrag er opzetten.

Badge +3

Je hebt een persoonlijke kaart. Dan kun je je saldo altijd terugvragen.
https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen

Tja en als je dan het nummer van een actieve kaart invult krijg je dit: 

Maar bij NS Flex doen ze meestal niet moeiijk bij een balie, en uitbetalen (alleen het volledige saldo) kan tegenwoordig ook per PIN, dus hebben ze geen grote hoeveelheden kasgeld nodig. Neem wel een legitimatie mee.

Eventueel kan je de Klantenservice bellen dat ze een aantekening in je account maken dat er meer dan 30 euro uitbetaald mag worden.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het ook in 2x laten terugbetalen aan de balie

Badge +3

Je kunt het ook in 2x laten terugbetalen aan de balie

Zou kunnen maar uit andere topics begreep ik van niet, vandaar dat ik het erbij zette (alleen het volledige saldo).

Reputatie 7
Badge +3

Dit is dermate ingewikkeld dat NS veel duidelijker moet aangeven dat je na het afsluiten van een abonnement voor NS Flex geen saldo op je OV-chipkaart moet zetten. Je reist dan op rekening en betaalt achteraf.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is dermate ingewikkeld dat NS veel duidelijker moet aangeven dat je na het afsluiten van een abonnement voor NS Flex geen saldo op je OV-chipkaart moet zetten. Je reist dan op rekening en betaalt achteraf.

Moet dan alles voorgekauwd worden? Als je reist op rekening reis je niet (meer) op saldo.

 

Badge +3

Het simpelste zou zijn als NS een bestelling ‘saldo verwijderen’ voor je klaar kon zetten, en dan te verrekenen met je volgende NS Flex factuur.

Precies datzelfde is immers ook een van de stappen bij het activeren van NS Flex.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe Ja, alles moet voorgekauwd worden als blijkt dat het concept van NS Flex met reizen op rekening niet goed begrepen wordt.

NS Flex blijkt meer en meer een oplossing te zijn voor een probleem dat heel eenvoudig op te lossen is door automatisch opladen te koppelen aan het gebruik van de OV-chipkaart.

Reageer