Skip to main content

Sinds jaar en dag reis ik met mijn persoonlijke ov chipkaart in de bus. Automatisch opladen staat aan en dit werkt prima.

Nu heb ik net NS weekend vrij op mijn pas gezet, ns heeft automatisch opladen uitgezet en nu kan ik niet meer inchecken in de Arriva bus. (Foutmelding Onvoldoende saldo).

Moet ik nu via de ov chipkaart website het automatisch opladen weer aanzetten? 

Werkt ns weekend vrij dan nog wel? 

Help aub.

Voor het eerst flex en abonnement bij een automaat op de kaart gezet? Dan heb je kans dat bus/tram/metro uit staat. Je reist dan alleen met de trein op rekening en moet dan bij Arriva saldo laden. Automatisch opladen kan bij flex niet. Heb je geen andere abonnementen op de kaart dan kun je het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Automatisch opladen kan bij flex niet.

Het wordt uitgezet als je flex aanvraagt, maar je kunt het er toch achteraf weer gewoon op zetten voor de bus? Die tip heb ik hier al meermaals langs zien komen.

Het enige wat niet kan met NS Flex is saldo opladen bij een NS automaat

Automatisch opladen opnieuw activeren als reizen op rekening in bus, tram en metro is uitgezet kan zeker, heb ik zelf ook gedaan.

Het saldo van een kaart met NS Flex opladen met een NS automaat via "bestelling ophalen" werkt wel.

Let op: NS Flex werkt vaak niet goed samen met andere abonnementen op de kaart, omdat de in/uitcheck palen en poortjes niet goed weten welk abonnement het voordeligste is om te gebruiken.

Ja, bij het activeren van NS Flex wordt het saldo van je kaart verwijderd en om dat te kunnen moet automatisch opladen uitgezet worden.

De bedoeling daarvan is dat je met NS Flex ook in BTM (bus tram metro) op rekening reist, zonder korting. Maar blijkbaar heb je een BTM kortingsabonnement dat herkend wordt en om saldo vraagt.

Dat is natuurlijk helemaal prima (wegens die korting) maar dan moet je dus wel even automatisch opladen weer aan zetten. Buiten het gebied waar je busabonnement geldig is kan je dan alsnog op rekening reizen met bus/tram/metro, maar let echt op wat je in de bus te zien krijgt!

Als er Reizen op Rekening staat is dat met NS Flex en krijg je geen korting.

Automatisch opladen opnieuw activeren als reizen op rekening in bus, tram en metro is uitgezet kan zeker, heb ik zelf ook gedaan.

Ik heb op de website van mijn ov chipkaart automatisch opladen weer aangezet, deze bestelling moet ik alleen nog even ophalen. En dan hopen dat het weer werkt. 

Ik heb geen korting bij de bus. Reis altijd op vol tarief. 

Reageer