beantwoord

Studenten of met blauw voorkant

  • 21 August 2023
  • 5 reacties
  • 194 Bekeken

Hoi, Ik heb sinds kort een studenten ov voor mijn nieuwe school. Alleen heb ik iets opgemerkt ik heb een blauwe voorkant en een gele achterkant, met mijn informatie erop. Maar een vriend van mij heeft op de achterkant en voorkant geel. Is dit misschien een foutje of is het een nieuw iets?

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 August 2023, 21:05

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Er worden al tijden persoonlijke kaarten geleverd die half blauw, half geel zijn. Het is dus geen nieuw iets, en als het nog altijd gebeurt, zal het ook wel geen foutje zijn. Het maakt voor de werking van de kaart niets uit, natuurlijk.

Klopt! Dit is blijkbaar nieuw dat StudentenOV kaarten ook blauw/geel zijn. Ik had dit laatst ook met mijn nieuwe kaart en na navraag bij NS medewerkers is dit verder gewoon prima. Je kan gewoon reizen met deze kaart als student. 

Reputatie 7
Badge +3

Dit geldt voor alle persoonlijke OV-chipkaarten. Er bestaat trouwens geen speciale StudentenOV kaart, het is een gewone persoonlijke OV-chipkaart waar het Studentenreisproduct op is geladen. 

Reputatie 3

Klopt, vorige week persoonlijke OV Chipkaart besteld en heeft een blauwe achterkant

Badge +3

Voorheen hadden anonieme kaarten een blauwe en persoonlijke een gele achterkant (offset bedrukking, die krijg je er ook niet zomaar afgepeuterd).

Tegenwoordig zijn het gewoon dezelfde kaarten waar er bij de persoonlijke een (gele) opdruk met je foto e.d. overheen geprint wordt. Voorheen bladderde die soms al af in de envelop, maar de kwaliteit is tegenwoordig een stuk beter.

Voor de werking van een kaart maakt het niet uit, het kaartnummer bepaalt of het een persoonlijke kaart is (ongeacht of je student bent of klant bij NS). De achterkant niet apart bedrukken scheelt natuurlijk wat kosten (gaat om centen).

Reageer