Te laat uitgecheckt met overstap op ariva | NS Community
beantwoord

Te laat uitgecheckt met overstap op ariva

  • 3 February 2023
  • 10 reacties
  • 307 Bekeken

Gisteren moest ik tijdens mijn reis overstappen van NS op Arriva, waarbij ik vergeten ben uit te checken bij NS. Hier kwam ik tijdens mijn reis achter waardoor ik bij mijn eindstation alsnog heb uitgecheckt bij NS. Ik moet hierdoor meer betalen. Kan dit bedrag verminderd worden naar het oorspronkelijke bedrag van als ik wel had uitgecheckt tijdens mijn overstap? 

icon

Beste antwoord door MoDe 3 February 2023, 17:59

Bekijk origineel

10 reacties

Wat was precies uw reis en waar hebt u allemaal in/uitgecheckt?

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben bang dat hier weinig aan te doen is. Je hebt wel gemiste in- en uitcheck van Arriva voor een deel van de reis, maar je hebt een incheck aan het begin en een uitcheck aan het einde van de reis bij NS. Had je op het het eind van de reis bij Ariva uitgecheckt dan was er misschien nog iets met gemiste uitcheck NS en gemiste incheck Arriva te doen.

Je hebt geluk dat je geen controle gehad hebt, dan had het jou nog meer gekost.

Volgens mij begrijpt u me verkeerd. Ik was namelijk een deel van de reis bij zowel NS als bij Arriva ingecheckt waar ik alleen bij Arriva ingecheckt hoefde te zijn. Hierdoor heb ik dubbele kosten gemaakt. Dit komt omdat ik bij de overstap niet uitgecheckt heb bij ns maar wel ingecheckt bij Arriva. De vraag is dus of de kosten van dit deel waar ik dubbel ingecheckt was, in vermindering gebracht kan worden bij NS naar het bedrag die ik had moeten betalen als ik wel had uitgecheckt waar het moest? 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij begrijpt u me verkeerd. Ik was namelijk een deel van de reis bij zowel NS als bij Arriva ingecheckt waar ik alleen bij Arriva ingecheckt hoefde te zijn. Hierdoor heb ik dubbele kosten gemaakt. Dit komt omdat ik bij de overstap niet uitgecheckt heb bij ns maar wel ingecheckt bij Arriva. De vraag is dus of de kosten van dit deel waar ik dubbel ingecheckt was, in vermindering gebracht kan worden bij NS naar het bedrag die ik had moeten betalen als ik wel had uitgecheckt waar het moest? 

Dat je ook had ingecheckt bij Arriva had je niet vermeld. Heb je wel uitgecheckt bij Arriva? Wij kunnen jou beter helpen als jij jouw trajecten + in/uitchecken laat weten.

Ik heb wel uitgecheckt bij Arriva ja. Het reistraject was van Maastricht naar Venlo. Van Maastricht naar Roermond met NS, en van Roermond naar Venlo met Arriva. Ik ben dus ingecheckt geweest bij NS van Maastricht tot Venlo ipv Maastricht tot Roermond. Daarom heb ik te veel moeten betalen. Ik hoop dat het duidelijk is zo, anders hoor ik het graag. 

Reputatie 7
Badge

Dat zal wel de reden zijn. In Roermond had je moeten uitchecken bij NS en weer bij inchecken bij Arriva. Best wel omslachtig allemaal. 

Badge +3

Als je met een NS incheck in Maastricht uitcheckt in Venlo wordt er vanuit gegaan dat je via Eindhoven gereisd hebt.

Maar je zegt dat je ook bij Arriva uitgecheckt hebt, dan zie www.uitcheckgemist.nl want dan heb je van hen ook nog geld tegoed.

Van Arriva heb ik geen geld tegoed want ik heb in Roermond ingecheckt en uitgecheckt in Venlo (de rit die ik ook gereisd heb). Alleen was ik tijdens die rit dubbel ingecheckt, namelijk ook bij NS. Mijn vraag is dus of de NS prijs verminderd kan worden naar het bedrag van Maastricht tot Roermond

Reputatie 7
Badge +3

Van Arriva heb ik geen geld tegoed want ik heb in Roermond ingecheckt en uitgecheckt in Venlo (de rit die ik ook gereisd heb). Alleen was ik tijdens die rit dubbel ingecheckt, namelijk ook bij NS. Mijn vraag is dus of de NS prijs verminderd kan worden naar het bedrag van Maastricht tot Roermond

Dan zul je telefonisch, via Twitter, facebook of chat contact moeten opnemen met NS klantenservice. Wij kunnen niet bij klantgegevens. Zorg voor een overzicht waarop staat dat je dubbel ingecheckt was op hetzelfde traject.

Badge +3

Het verhaal is wel sluitend (met een complete reis Roermond - Venlo met Arriva) dus die vergoeding moet op zich wel lukken.

Bovendien is de reistijd Maastricht - Eindhoven - Venlo waarschijnlijk (veel) langer dan je reis nu geweest is, dus moet je wel vanaf Roermond met Arriva gereisd hebben.

Voor Maastricht - Nijmegen is het lastiger, want daar is de reistijd met NS of Arriva ongeveer gelijk.

Maar staan in Roermond de paaltjes van NS en Arriva niet naast elkaar? Dan zal men het er wellicht op gooien dat je bij deze een wijze les geleerd hebt… 🤔

Reageer