beantwoord

termijn voor het regelen van een gemiste uitcheck…!?

  • 31 August 2023
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste NS en andere vervoerders

Vandaag leerde ik dat er kennelijk een maximumtermijn te zitten van 6 maanden (waarom geen 5? Of 7?) op het terugvragen van geld bij een gemiste in- of uitcheck. Nu blijkt mij uit e-mails die ik heb ontvangen dat ik in augustus-september 2022 4x een claim had met mijn persoonlijke OV-chipkaart/ abonnementdie ik nu niet meer kan indienen. Ik ben het daar niet mee eens. Die termijn is arbitrair, het zou toch minstens een jaar moeten zijn en eigenlijk veel langer, het blijft uiteindelijk mijn geld. Nu is wordt het mij onthouden, ik zal het nog geen diefstal noemen.
 

Waar kan ik een beroep doen op coulance cq een klacht indienen? 

Dank,


S. Berntsen

icon

Beste antwoord door Erryt NS 31 August 2023, 21:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5

Een beroep op coulance kan via de klantenservice. Ze zijn bereikbaar via telefoon, chat of social media (X/Twitter of Facebook).

Een klacht indienen kan ook via de klantenservice.

Ik zou er niet teveel van verwachten, maar succes ermee.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bedoel je dat je te laat was met het indienen van die claims of vindt men dat je teveel claims hebt ingediend?

Je mag per kalenderjaar drie claims indienen, tot 180 dagen na de reis. Als je nu nog geld terug wilt voor aug/sep 2022 ben je rijkelijk te laat.

 

Hallo SB73 en welkom bij de NS Community,

 

Het klopt inderdaad dat je een aanvraag binnen 6 maanden moeten doen na de gemaakte reis. 

 

Waarom dit termijn is gesteld kan ik niet zeggen. Voorheen was dit 3 maanden en dit is een tijd geleden verruimd. Via onze klantenservice kan je altijd het verzoek indoen. Wellicht is coulance dan nog mogelijk.

Voor alle duidelijkheid, alleen voor NS-reizen kunt u contact opnemen met de NS-klantenservice. Voor andere vervoerders moet u apart contact opnemen met die vervoerders.

Badge +3

Het zal in dit geval (uitcheck gemist) nog wel meevallen, maar als afhandeling van een claim lang duurt (6 maanden is geen uitzondering) dan moet je die niet na een jaar indienen want na 18 maanden weet men je transacties niet meer.

Reageer