Tussen Nederlandse stations met OV-chipkaart, dan naar buitenland met andere vervoerder? | NS Community
beantwoord

Tussen Nederlandse stations met OV-chipkaart, dan naar buitenland met andere vervoerder?

  • 21 May 2023
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Goedendag,

Binnenkort reis ik vanaf een nabijgelegen station naar Arnhem, waarvandaan ik verder naar Duitsland zal reizen met een ticket van een Duitse vervoerder. Ik heb een NS abonnement Flex Dal Voordeel, waarmee ik naar Arnhem zal reizen.

Hoewel ik voor de reis naar en van Arnhem natuurlijk weet dat ik een ticket kan halen voor een enkele reis, weet ik niet of in- en uitchecken met mijn OV-chipkaart goed zal verlopen om binnen Nederland door de poortjes te komen op mijn terugreis.

Mijn vraag:
Wat is hier de beste optie?
Heeft iemand advies over de juiste stappen om te volgen?

Bedankt voor enig advies wat u kunt geven.

icon

Beste antwoord door Thom 21 May 2023, 12:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Om die vraag te kunnen beantwoorden zult u eerst moeten vertellen om wat voor ticket het gaat waarmee u naar Duitsland reist. Een ticket van een Duitse vervoerder, maar wat voor ticket precies? 

Reputatie 7
Badge +4

Als u terugkomt in Nederland kunt u op het perron van Arnhem inchecken voor NS. Op de heenreis uitchecken kan. ook. Dit als u een geldig vervoersbewijs voor Arnhem naar het buitenland v.v. heeft. Als u in Arnhem nog een kaartje bij het Duitse automaat moet kopen checkt u uit met uw OV-kaart, koopt het Duitse kaartje en u komt weer door de poortjes naar binnen met de vierkante blokjescode op het Duitse kaartje. Neem daarvoor wel de ingang met Scan ticket.

 

Badge +3

 Neem daarvoor wel de ingang met Scan ticket.

Op stations waar internationale treinen stoppen zijn dat alle poortjes.

Het handigste is eigenlijk een internationaal ticket vanaf je vertrekstation met 40% korting binnen Nederland, dan heb je je ov-chipkaart niet nodig (maar moet je wel kunnen tonen bij controle).

Om die vraag te kunnen beantwoorden zult u eerst moeten vertellen om wat voor ticket het gaat waarmee u naar Duitsland reist. Een ticket van een Duitse vervoerder, maar wat voor ticket precies? 

Goedendag, bedankt voor uw reactie.
Het gaat om een ticket welke ik gekocht heb via Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR), waarmee ik met de trein richting Düsseldorf reis.

Ik zal eerst met de trein richting Arnhem gaan, en daarvandaan verder, maar ik weet niet of het [mogelijk/nodig] is om door de poortjes bij de in- of uitgang van het station te stappen.

 

Als u terugkomt in Nederland kunt u op het perron van Arnhem inchecken voor NS. Op de heenreis uitchecken kan. ook. Dit als u een geldig vervoersbewijs voor Arnhem naar het buitenland v.v. heeft. Als u in Arnhem nog een kaartje bij het Duitse automaat moet kopen checkt u uit met uw OV-kaart, koopt het Duitse kaartje en u komt weer door de poortjes naar binnen met de vierkante blokjescode op het Duitse kaartje. Neem daarvoor wel de ingang met Scan ticket.

Goedendag, ook bedankt voor uw reactie.

Ik heb gelukkig al een ticket gehaald, waar een QR-code bijgevoegd was, en soortgelijke tickets heb ik zelf al vaker gebruikt.

Ik heb echter nog niet naar Duitsland gereisd via Arnhem, is het hier werkelijk mogelijk om op het perron in- en uit te checken?

Reputatie 7
Badge

In Arnhem staan inderdaad paaltjes op de perrons. 

In Arnhem staan inderdaad paaltjes op de perrons. 

Dankuwel, dit is ontzettend fijn om te weten.
Ik zal dit laten weten aan mijn medereizigers

Bedankt voor al uw hulp!

Reageer