Skip to main content

Ik reis sinds 3 januari 2023 meerdere malen per week op het zelfde traject: CS Rottetdam en CS Amsterdam en terug. Beide stations hebben toegangspoorten. 
Nu ontving ik een bericht dat ik niet zou hebben uitgecheckt op 11 januari, en de NS had op basis van mijn reis historie CS Amsterdam als uitcheck station gebruikt. 
Het klopt inderdaad. Maar … hoe kan het dat ik het station verlaten heb zonder dat de poort waardoor ik naar het stationsplein ga, mij heeft geregistreerd? Je kan immers het station niet verlaten zonder gebruik te maken van de NS kaart. 

Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Willem-Frederik Metzelaar 
 

Het kan zijn dat in-of uitcheck mislukte maar poortje nog open was door voorganger en je er zo door heen kon.


Ik heb nu twee keer gehad dat het uitchecken op Amsterdam CS aan de Noord zijde pas na 24 uur verwerkt wordt. Poortje gaat wel open, maar verwerking lijkt niet goed te gaan. Meest recent was 8 Nov 20:42 (NS Flex). 


Ik heb nu twee keer gehad dat het uitchecken op Amsterdam CS aan de Noord zijde pas na 24 uur verwerkt wordt. Poortje gaat wel open, maar verwerking lijkt niet goed te gaan. Meest recent was 8 Nov 20:42 (NS Flex). 

Bij NS Flex is dat normaal, en kan soms ook veel langer duren (tot wel enkele weken).


Reageer