beantwoord

Uploaden foto verlengen OV-chipkaart met abonnement

  • 19 April 2023
  • 5 reacties
  • 247 Bekeken

Hoi! 

Mijn OV-chipkaart loopt op 28 mei af, dus ik kreeg hier gisteren een melding over. Ik ben direct naar de site gegaan om te verlengen, maar steeds gaat de site niet verder als ik een pasfoto heb geupload. De foto is de juiste bestandsgrootte en in jpg-formaat, maar toch gebeurt er niks als ik de foto heb geupload, m’n hoofd heb geselecteerd en op ‘volgende’ click. Daarna gaat de site gewoonweg niet verder, en zo kan ik de verlenging van m’n pas dus niet volbrengen.
Ik heb het geprobeerd in Chrome en in Safari, maar in beide browsers gebeurt hetzelfde.

 

Wat doe ik fout, hoe dit op te lossen? 

Ik hoor het graag!
 

groetjes,

Natasja

icon

Beste antwoord door Momo 19 April 2023, 11:23

Bekijk origineel

5 reacties

Zijn de afmetingen ook binnen de gestelde grenzen (768 x 1024 pixels)?

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/uploaden-van-een-pasfoto.html

Misschien ook nog even checken of “.jpeg” misschien wel geaccepteerd wordt.

Reputatie 7
Badge +3

Kreeg je die melding van bijna verlopen van NS of van OV-chipkaart.nl? En dus ook, op welke site probeer je de foto uploaden? Als dat op de site van OV-chipkaart is zou je het daar moeten vragen als je met de tip van Martin7182 niet verder komt.

 

Och gut, helemaal waar.. ik moet idd naar de site van OV-chipkaart, dus ik moet het beter daar eens navragen ja. Wat stom van me, sorry!

En dank voor de link, Martin7182, daar ga ik naar kijken!!

Ik heb het probleem opgelost. Wanneer je een foto hebt gemaakt moet je de grote aanpassen tot of onder de pixel maat 768 - 1024. Dan werkt het direct. Bel vooral niet met OV-Chipkaart. Kreeg een onverstaanbare Surinaamse aan de lijn die niet echt een idee had waar zij over sprak. Doe dat niet, echt zinloos.

Reageer