beantwoord

Verkeerd berekende reissom-1

  • 28 July 2023
  • 4 reacties
  • 90 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

1.
Datum: 17 januari 2023

07:56 Utrecht Leidsche Rijn
12:44 Culemborg €5,30


Uitleg:
1. Het is niet mogelijk dat deze reis ongeveer 5 uur duurt,
2. Kijkend naar de vorige reis, werd dit station bereikt om 07:54,

3. Als je kijkt naar de volgende reis, is de bus om 08:08 ingestapt,
Hoe kan ik in de trein zitten van 07:56 tot 12:44 en in de bus zitten om 08:08?

Aangezien een persoon volgens de wetten van de natuurkunde niet tegelijkertijd in een trein en een bus kan zitten...
 
4. Het is zeer waarschijnlijk dat deze reis is gemaakt tussen 12:20-12:44 uur.
Daarom
€5,30, niet 40% korting voor daluren €3,18.
€ -2,12 moeten worden terugbetaald.

5. Het feit dat er meer dan 6 maanden zijn verstreken, maakt uw fout niet goed en ontslaat u niet van uw morele verantwoordelijkheid.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 28 July 2023, 13:29

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goedendag, op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity kunnen we niet bij klantgegevens. Wij kunnen je hier niet helpen. Ik begrijp dat je al contact hebt gehad met de klantenservice via andere kanalen en zij niets meer kunnen doen, omdat het te lang geleden is?

 

Goedemiddag Y.O. en welkom bij de NS Community.

De reizen die je terug vindt in je Mijn NS account of op een factuur zijn gebaseerd op de daadwerkelijk gemaakte in- en uitcheck transacties met jouw OV-chipkaart. Als die reistransactie niet klopt met de werkelijk gemaakte reis, dan is er dus iets mis gegaan met het in- en uitchecken. Vaak wordt er dan geprobeerd om de reis automatisch aan te passen, maar ook dat kan onjuist zijn gezien dit wordt gebaseerd op andere reizen gemaakt rondom de onvolledige transactie. Een onjuiste ritprijs wordt in ieder geval zeer zelden puur door oNS veroorzaakt, daar zit in vrijwel alle gevallen een foutieve of onvolledige OV-chipkaart transactie ten grondslag aan.

Voor zo'n probleem kun je contact op nemen met onze Klantenservice om dit te laten aanpassen. Als er andere transacties zijn die de daadwerkelijk gemaakte reis onderbouwen is dat doorgaans geen probleem.

Dat gezegd hebbende is dat voor deze reis inmiddels niet meer mogelijk. Een aanpassing bij een onjuiste of onvolledige transactie moet uiterlijk binnen 6 maanden na het reismoment aangevraagd worden. De reis waar je naar refereert heeft plaatsgevonden op 17 januari, inmiddels meer dan 6 maanden geleden. Helaas zal deze reis dus zo blijven.

1.
Datum: 17 januari 2023

07:56 Utrecht Leidsche Rijn
12:44 Culemborg €5,30

Daar kom je na meer dan een halfjaar mee?

Badge +3

Die uitcheck in Culemborg kan goed een automatische correctie zijn wegens een gemiste uitcheck (als je vaker naar Culemborg reist). De incheck was in de spits, en dan is de juiste prijs € 5,30

Als je die dag niet naar Culemborg gereisd hebt, neem contact op met de Klantenservice, maar daarvoor is het dus eigenlijk al te laat.

Reageer