Verkeerde foto en naam op OV kaart kinderen | NS Community
beantwoord

Verkeerde foto en naam op OV kaart kinderen


Ik heb 2 OV chipkaarten aangevraagd voor onze tweelingdochters (7jr) met Kids Vrij erop. Op de kaarten die ik ontvang staat op beide dezelfde foto van 1 dochter en de naam van mij staat eronder. Alleen zijn de geboortedata zijn correct.
Ik weet zeker dat ik 2 verschillende foto's heb geupload en dat ik bij de gegevens van de kaarthouder de juiste gegevens van de kinderen heb ingevuld (en zeker niet mijn naam). Ik heb mijn naam later moeten invullen als ouder omdat de kinderen minderjarig zijn. Ik heb geen bevestigingsmail gehad met welke gegevens er zijn ingevuld, dus ik heb dat niet op papier.
Ik heb met de NS gebeld en die sturen me door naar de OVchipkaart. Nu moet ik 11 euro per kaart gaan betalen om de gegevens te laten wijzigen.Nu wilde ik weten welke gegevens ik precies heb ingevuld, maar dat kunnen ze bij de OV chipkaart niet zien omdat ik het via de NS site heb aangevraagd. Wellicht gaat het mis met het sturen van de gegevens van de NS site naar OV chipkaart?
Ik heb al een Mijn NS account waarbij de kidsvrij passen gekoppeld zijn (dat gaat overigens automatisch omdat ik mijn gegevens als ouder ook moet invullen. Die waren blijkbaar wel juist) Nu moet ik ook weer een account aanmaken op de OV chip website zeiden ze aan de telefoon...?!?
Graag zou ik willen weten wat er mis is gegaan met mijn aanvraag. En 2 nieuwe kaarten voor mijn tweelingdochters... ;-)
(De aanvraag van onze oudste dochter (10 jr) voor een Kids Vrij en een OV chipkaart die ik een week eerder gedaan had is overigens wel goed gegaan...)
icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 July 2019, 20:09

Bekijk origineel

67 reacties

Badge +3
Men blundert lekker verder (bij TLS denk ik in dit geval)...


Huh?! Ik krijg een nieuwe ov chipkaart opgestuurd voor iemand anders met dezelfde achternaam als ik... Ernstige fout.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is inderdaad een zeer ernstige fout. Ik hoop dat nu toch 's goed uitgezocht gaat worden waar dit misgaat. (en dat het vervolgens ook opgelost wordt ...)
Tot nu toe is er veel te laconiek op gereageerd.
Badge +3
Dat is inderdaad een zeer ernstige fout. Ik hoop dat nu toch 's goed uitgezocht gaat worden waar dit misgaat. (en dat het vervolgens ook opgelost wordt ...)
Tot nu toe is er veel te laconiek op gereageerd.

Dit dus... Heb de kaart even onderzocht (omdat het kan) en er staat wel iets interessants op.


Misschien dat een moderator kan regelen dat de juiste Beste heer Brooijmans (geboortedatum zal 04-01-1949 zijn) voorzien wordt van een nieuwe kaart, inclusief VDU en Keuzedagen?

De ontvanger van de kaart die het op Twitter postte is nog lang geen 60+
Puur met de tot dusver gedeelde informatie kan en mag ik niets doen. Ik heb geen enkele verificatie van de persoon waar het om gaat, maar bovendien zal het onderzocht moeten worden waardoor de kaart naar een fout adres gestuurd is. Ik ben het er mee eens dat er hier iets goed fout gaat, maar zonder op zijn minst het adres waar het naartoe is gestuurd kan ik er niets mee. Het beste kan de melder contact op nemen met onze Klantenservice, maar gezien dit op Twitter is langsgekomen heb ik het idee dat dit al gedaan is.
Badge +3
De NS heeft helemaal (15:53) nog niet eens gereageerd via Twitter, maar dat kan ik me voorstellen want de oorspronkelijke tweet was richting TLS/OV-chipkaart (om 13:52).

Hier de bron @Stijn NS

https://twitter.com/broooi/status/1165592674726031361

Je mag dus zelf even contact opnemen met Niels of zo, voor verdere info en afhandeling.
Er staat een ns logo (en abonnement) op de kaart, dus zij zullen deze kaart hebben besteld. De conclusie dat de blunder door tls is begaan lijkt me dus op zijn minst voorbarig.
Badge +3
Niet zeker,

Een recent (juli) bestelde nieuwe kaart (met Flex) kwam op NS briefpapier.

De vervangende (2 maanden voor het verlopen van de vorige in de bus, pasfoto geüploaded via NS) volgens mij op TLS/OV-chip briefpapier.

Dat laatste weet ik dus niet meer zeker, want was in december 2018 (kaart verliep in februari 2019).

Alle kaarten zijn 'geel' maar hebben ieder een totaal ander logo. Op die vernieuwde (wegens verlopen) staat zelfs nergens een NS logo, de nieuwe foto in zwart/wit (sepia filter) en ook niets over "Voor vragen over uw NS-abonnement kijkt u op ns.nl/klantenservice" en dergelijke.

Bij een VDU (voorbeeld de brief hierboven) krijg je dus nog weer een andere, met het telefoonnummer erbij. Handig voor senioren, dat dan weer wel!
Ik zie dat hij de Tweet zelf ook niet aan ons had gericht, vandaar dat hij nog niet is opgepakt. Ik heb hem alsnog benaderd.
Reputatie 7
Badge +3
Als ik het zo zie is de tweet ook niet naar TLS/OV-chipkaart gegaan, Niels heeft alleen #ovchipkaart #NS gebruikt en niet @OVchipkaart. Als Niels wil dat er iemand reageert is het handig om de twitternaam te naam te gebruiken en niet alleen maar een #
Op die vernieuwde (wegens verlopen) staat zelfs nergens een NS logo, de nieuwe foto in zwart/wit (sepia filter) en ook niets over "Voor vragen over uw NS-abonnement kijkt u op ns.nl/klantenservice" en dergelijke.

Mijn vervangende kaart vanwege het verlopen van de vorige kaart bevat ook gewoon NS-logo en -telefoonnummer en werd, net als de kaart uit de tweet waarnaar jij verwijst, op TLS-briefpapier afgedrukt.
Deze kaart was echter gewoon door NS besteld, vandaar mijn aanname dat het ook hier NS is die de verkeerde adres- of persoonsgegevens heeft doorgegeven aan TLS. Dat zou ook niet voor het eerst zijn.
Badge +3
Dan hoop ik dat @Stijn NS nog een terugkoppeling kan geven binnenkort.
Ik zou daar niet van uit gaan Robert B. Ervan uitgaande dat ik de gevraagde informatie krijg kan ik dit enkel doorgeven zodat het onderzocht kan worden. In het beste geval mag ik de betreffende eigenaar op de hoogte stellen van de situatie, maar ik verwacht zelf geen verdere terugkoppeling van dat onderzoek.
Zo te lezen is het de hoogste tijd dat Roger van Boxtel zelf eens bij Translink op bezoek gaat en met de vuist op het bureau slaat daar.
Als de heer van Boxtel dan toch wakker is, kan hij gelijk de klantenservice van NS onderhanden nemen. Dat is zo te lezen nog steeds 'n puinhoop en nog altijd even klantonvriendelijk.

Dit mag je hier alleen niet hardop zeggen 🤒. Tot over 2 jaar.
Vergeet niet een melding te doen bij https://autoriteitpersoonsgegevens.nl. Heb zo'n vermoeden dat ook daar de NS laks mee is.
Vergeet niet een melding te doen bij https://autoriteitpersoonsgegevens.nl. Heb zo'n vermoeden dat ook daar de NS laks mee is.

De veroorzaker, NS of Translink, dient zelf een melding te doen bij de autoriteit persoonsgegevens.

In een ander topic heeft Jouke gesteld dat de Persoonsgegevens bij NS in goede handen zijn. We moeten dus maar aannemen dat het nu aan Translink ligt

https://community.ns.nl/mijn-ns-53/mijn-ns-verkeerde-gegevens-38283/index4.html
In dat andere topic heeft Jouke ook aangegeven dat de NS een groot bedrijf is, met vele werknemers, waardoor er ook fouten gemaakt zullen worden. Deze situatie zal dan hoogstwaarschijnlijk ook veroorzaakt zijn door een menselijke fout.

Ik heb in ieder geval de benodigde gegevens ontvangen van de melder en heb dit doorgestuurd ter onderzoek als een potentieel datalek. Dit zal onderzocht worden en indien nodig doorgegeven aan de autoriteit persoonsgegevens. Meer kan ik er niet over terugkoppelen.
Badge +3

.

Reageer