Goedemiddag
Op 14 april 2023 heb ik ingecheckt bij een poortje van Connexxion in Amersfoort. De bedoeling was om naar Zwolle te reizen met NS. Ik heb dus wel ingecheckt bij Connexxion maar niet met Connexxion gereisd. Even niet opgelet, dom natuurlijk maar zo vaak reis ik niet met de trein. Ik heb een NS Flex abonnement.
Onderweg kreeg ik controle maar de conducteur begreep het volkomen en zou er verder niets aan doen.
Tot vandaag, want vandaag, 25 oktober, een half jaar later, krijg ik ineens een mail over een correctietarief van 50 euro en inderdaad, er wordt op de factuur 50 euro in rekening gebracht.
Nu vind ik het sowieso onbehoorlijk om een half jaar na dato nog met een naheffing van 50 euro te komen maar aangezien de conducteur in de trein er ook weinig ophef van maakte, was ik het hele voorval eigenlijk al vergeten.
Is hier nog iets aan te doen en kan ik die 50 euro terugvragen? Zoeken op de website van NS leverde in dit geval weinig soelaas op. Geld terug bij vertraging lukt wel om dat aan te vragen maar in dit geval verzandde ik in een wirwar van pagina's met onduidelijke informatie en een link die zou verschijnen in mijn reishistorie maar niet dus.