beantwoord

Verkeerde poortje ingecheckt in Amersfoort

  • 25 October 2023
  • 15 reacties
  • 282 Bekeken

Goedemiddag

Op 14 april 2023 heb ik ingecheckt bij een poortje van Connexxion in Amersfoort. De bedoeling was om naar Zwolle te reizen met NS. Ik heb dus wel ingecheckt bij Connexxion maar niet met Connexxion gereisd. Even niet opgelet, dom natuurlijk maar zo vaak reis ik niet met de trein. Ik heb een NS Flex abonnement.

Onderweg kreeg ik controle maar de conducteur begreep het volkomen en zou er verder niets aan doen.

Tot vandaag, want vandaag, 25 oktober, een half jaar later, krijg ik ineens een mail over een correctietarief van 50 euro en inderdaad, er wordt op de factuur 50 euro in rekening gebracht.

Nu vind ik het sowieso onbehoorlijk om een half jaar na dato nog met een naheffing van 50 euro te komen maar aangezien de conducteur in de trein er ook weinig ophef van maakte, was ik het hele voorval eigenlijk al vergeten.

Is hier nog iets aan te doen en kan ik die 50 euro terugvragen? Zoeken op de website van NS leverde in dit geval weinig soelaas op. Geld terug bij vertraging lukt wel om dat aan te vragen maar in dit geval verzandde ik in een wirwar van pagina's met onduidelijke informatie en een link die zou verschijnen in mijn reishistorie maar niet dus.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 25 October 2023, 11:50

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Petervandermeer01 en welkom bij de NS Community! 

Je bent helaas niet de enige die hierover een e-mail heeft ontvangen. Er is op dit moment een storing gaande waarbij veel reizigers deze mail hebben ontvangen, terwijl er geen kosten bij de gegevens zijn te vinden. Op dit moment wordt aangeraden om de komende factuur even af te wachten of de kosten in rekening gebracht zullen worden. Mocht dat wel het geval zijn, kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice om te kijken of je dit kunt terugvragen.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Petervandermeer01 en welkom bij de NS Community! 

Je bent helaas niet de enige die hierover een e-mail heeft ontvangen. Er is op dit moment een storing gaande waarbij veel reizigers deze mail hebben ontvangen, terwijl er geen kosten bij de gegevens zijn te vinden. Op dit moment wordt aangeraden om de komende factuur even af te wachten of de kosten in rekening gebracht zullen worden. Mocht dat wel het geval zijn, kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice om te kijken of je dit kunt terugvragen.

Zoals ik het lees heeft @Petervandermeer01 ook de factuur gehad met deze extra kosten.

“en inderdaad, er wordt op de factuur 50 euro in rekening gebracht.”

Ik moet welk zeggen dat ik dit voor zo'n groot bedrijf bijzonder knullig vindt, is ook niet de eerste keer want in het verleden is het ook bij de OV-fiets voorgekomen dat verhuren van maanden eerder opeens op de factuur terecht kwamen.

Hoi Petervandermeer01 en welkom bij de NS Community! 

Je bent helaas niet de enige die hierover een e-mail heeft ontvangen…. en:

kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice om te kijken of je dit kunt terugvragen.

Misschien is het dan een tip om dit even door te geven aan de NS-collega’s die aan de telefoon zitten? De persoon die ik aan de lijn kreeg wist hier blijkbaar niet van.

Dat contact opnemen met de klantenservice is natuurlijk op zichzelf al geen pretje door de flinke wachttijden. Het zou pas klantenservice zijn wanneer je op een mail die je van NS krijgt ook gewoon met een mail kunt reageren. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Waarom is er niet gelijk een correctiemail over jullie fout gestuurd????

We doen ons best om alle collega’s zo snel en goed mogelijk te informeren over storingen. De klantenservice-afdeling is wel heel groot, dus af en toe mist een collega wel eens een storing. Dat is natuurlijk voor niemand fijn, maar hier zie je dat het ook voor ons soms mensenwerk blijft.

Het niet aanbieden van de mogelijkheid tot mailcontact heeft diverse redenen. Een belangrijke is de verwerkingstijd. In vergelijking met telefoongesprekken of chat- en socialmediaberichten kost het relatief veel tijd om mails te beantwoorden. Zouden we veel berichten krijgen en deze ook nog eens lang zijn in sommige gevallen, dan krijgen wij te maken met achterstanden en moeten reizigers lang wachten op hun antwoord. Desalniettemin zitten er natuurlijk ook veel voordelen aan mailcontact en sluit ik niet uit dat deze optie in de toekomst nog gaat worden toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +1

We doen ons best om alle collega’s zo snel en goed mogelijk te informeren over storingen. De klantenservice-afdeling is wel heel groot, dus af en toe mist een collega wel eens een storing. Dat is natuurlijk voor niemand fijn, maar hier zie je dat het ook voor ons soms mensenwerk blijft.

Het niet aanbieden van de mogelijkheid tot mailcontact heeft diverse redenen. Een belangrijke is de verwerkingstijd. In vergelijking met telefoongesprekken of chat- en socialmediaberichten kost het relatief veel tijd om mails te beantwoorden. Zouden we veel berichten krijgen en deze ook nog eens lang zijn in sommige gevallen, dan krijgen wij te maken met achterstanden en moeten reizigers lang wachten op hun antwoord. Desalniettemin zitten er natuurlijk ook veel voordelen aan mailcontact en sluit ik niet uit dat deze optie in de toekomst nog gaat worden toegevoegd.

 

Je beantwoord mijn vraag eigenlijk niet. Jullie hebben de klanten een mail gestuurd met deze fout. Waarom is er na constatering niet gelijk een mail met de nodige excuses achteraan gestuurd???

We doen ons best om alle collega’s zo snel en goed mogelijk te informeren over storingen. De klantenservice-afdeling is wel heel groot, dus af en toe mist een collega wel eens een storing. Dat is natuurlijk voor niemand fijn, maar hier zie je dat het ook voor ons soms mensenwerk blijft.

Het niet aanbieden van de mogelijkheid tot mailcontact heeft diverse redenen. Een belangrijke is de verwerkingstijd. In vergelijking met telefoongesprekken of chat- en socialmediaberichten kost het relatief veel tijd om mails te beantwoorden. Zouden we veel berichten krijgen en deze ook nog eens lang zijn in sommige gevallen, dan krijgen wij te maken met achterstanden en moeten reizigers lang wachten op hun antwoord. Desalniettemin zitten er natuurlijk ook veel voordelen aan mailcontact en sluit ik niet uit dat deze optie in de toekomst nog gaat worden toegevoegd.

En nu even vanuit het klantperspectief: “de wachttijd voor telefonisch of chatcontact kost heel veel tijd.” 

Eigenlijk bizar dat Klantenservice wordt ingericht volgens het principe ‘het moet de organisatie zo weinig mogelijk tijd kosten’. In de tijd dat ik nog een zakelijk abonnement had (en dat is echt geen jaaaren geleden) kon ik trouwens wel via mail met NS communiceren. 

Reputatie 7
Badge +3

In de tijd dat ik nog een zakelijk abonnement had (en dat is echt geen jaaaren geleden) kon ik trouwens wel via mail met NS communiceren. 

Voor zakelijke reizigers is er nog steeds een ‘gewoon’ contactformulier beschikbaar: https://www.ns.nl/zakelijk/formulieren/vraag-zakelijke-reiziger

Reputatie 7
Badge +1

@Erik1960 Er waren meerdere topics over dit probleem. In onderstaand topic heeft NS aangegeven dat de facturering correct is en dat er dus niet wordt terugbetaald. Succes bij de klantenservice.

 

 

@Erik1960 Er waren meerdere topics over dit probleem. In onderstaand topic heeft NS aangegeven dat de facturering correct is en dat er dus niet wordt terugbetaald. Succes bij de klantenservice.

 

 

Bij mij is het 100% niet correct. Op mijn facturen is te zien dat ik gewoon klassewissel betaald  heb én ik heb de bevestigingsmail van die klassewissel ook in mijn mailbox. 

Badge +3

Bij mij is het 100% niet correct. Op mijn facturen is te zien dat ik gewoon klassewissel betaald  heb én ik heb de bevestigingsmail van die klassewissel ook in mijn mailbox. 

Die mails gaan niet over een Klassewissel maar over controle onderweg zonder geldige incheck (€ 50,00) op de betreffende datum in april.

Of heb je een mail gekregen over een ontbrekende Klassewissel (€ 20,00)? Waar op de factuur staat dan (en met welke bewoordingen) dat je die betaald hebt?

Bij mij is het 100% niet correct. Op mijn facturen is te zien dat ik gewoon klassewissel betaald  heb én ik heb de bevestigingsmail van die klassewissel ook in mijn mailbox. 

Die mails gaan niet over een Klassewissel maar over controle onderweg zonder geldige incheck (€ 50,00) op de betreffende datum in april.

Of heb je een mail gekregen over een ontbrekende Klassewissel (€ 20,00)? Waar op de factuur staat dan (en met welke bewoordingen) dat je die betaald hebt?

Het gaat bij mij inderdaad om klassewissel. Op de factuur over april kan ik zien dat ik die 2 dagen het 1e-klastarief betaald heb. En van beide dagen heb ik nog de mail waarin de klassewissel wordt bevestigd. 

Badge +3

Het gaat bij mij inderdaad om klassewissel. Op de factuur over april kan ik zien dat ik die 2 dagen het 1e-klastarief betaald heb. En van beide dagen heb ik nog de mail waarin de klassewissel wordt bevestigd. 

Dan is het inderdaad een spookmail dus hou je facturen in de gaten! Maar ik neem aan dat de NS dat wel weet te voorkomen, want je bent dus zeker niet de enige die zo’n mail gekregen hebt.

Reputatie 7
Badge +1

Het gaat bij mij inderdaad om klassewissel. Op de factuur over april kan ik zien dat ik die 2 dagen het 1e-klastarief betaald heb. En van beide dagen heb ik nog de mail waarin de klassewissel wordt bevestigd. 

Dan is het inderdaad een spookmail dus hou je facturen in de gaten! Maar ik neem aan dat de NS dat wel weet te voorkomen, want je bent dus zeker niet de enige die zo’n mail gekregen hebt.

@Robert B NS heeft al aangegeven dat deze extra bedragen gewoon correct zijn en geïncasseerd gaan worden. 

Badge +3

@Robert B NS heeft al aangegeven dat deze extra bedragen gewoon correct zijn en geïncasseerd gaan worden. 

Ik vrees met grote vreze… en dan moet iedereen maar weer contact opnemen.

En dan met bewijs komen dat je gewoon netjes betaald hebt voor je 1e klas reis op die dag in april (via een Klassewissel) en dus aantoonbaar helemaal niets fout hebt gedaan? 🙄🤔😣

Rare vorm van werkverschaffing (voor de Klantenservice) en de reiziger is de sjaak. We stonden toch op 1, 2 en 3 ergens in het missie-statement van de NS?

Reageer