Hallo,
ik wil graag mijn OV-chipkaart verlengen.
NS schreef begin september:
“Wij willen ervoor zorgen dat u als NS-abonnementhouder automatisch en tijdig uw nieuwe OV-chipkaart per post thuisgestuurd krijgt.”
Ik heb een nieuw foto naar de NS gestuurd met als antwoord:
“Dank u wel voor uw pasfoto. Wij hebben deze in goede orde ontvangen. U ontvangt uw nieuwe OV-chipkaart enkele weken voor afloop van uw huidige OV-chipkaart per post thuis. Uw NS abonnement(en) en eventuele andere reisproducten staan hier reeds op. U kunt dus direct reizen met uw nieuwe OV-chipkaart.”
Op 3 october ontving ik een mail van de OV-klantenservice:
“Uw OV-chipkaart met nummer **** verloopt op 12 november 2022. Wilt u blijven reizen in het openbaar vervoer? Vraag dan nu alvast een nieuwe kaart aan.”
Ik heb dit geprobeerd. Het lukte niet omdat - volgens OV-Klantenservice - mijn IBAN niet geldig is (voor het terugsturen van de opgeladen saldo oude kaart).
Mijn IBAN is wel geldig, maar het is een Duits IBAN. Vandaag ontving ik een mail:
“Als u uw OV-chipkaart online wilt vernieuwen is dit alleen mogelijk met een Nederlands rekeningnummer. Een rekeningnummer buiten Nederland kan wel gebruikt worden als uw OV-chipkaart telefonisch wordt vernieuwd.”
Zit er een fout in omdat de NS (zie boven) mijn niuew kaart al heeft aangekondigd?
Of moet het dan echt per telefoon?
Kunnen wij dit wel oplossen?
De groeten van
Frank Storm, Duitsland