verlengen ov chipkaart met abonnement | NS Community
beantwoord

verlengen ov chipkaart met abonnement

  • 17 August 2022
  • 14 reacties
  • 1021 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Mijn ov chipkaart met abonnement vervalt 6 september

3 weken geleden met klantenservice gebeld,maar moest nog even rustig afwachten

Vandaag weer gebeld nu moet ik weer met 09000980 bellen .

Het is toch zo dat jullie automatisch voor een nieuwe kaart zorgen?.

 

 

icon

Beste antwoord door MoDe 17 August 2022, 14:31

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Welke soort ABO?

Het is wel zo, dat FLEX-basis NIET als doorlopend ABO geldt.

IN principe zou je 3-2 mnd tevoren een 1e mail gehad moeten hebben met de vraag of de oude foto nog kan, of vervangen moet. Met daarbij uiteraard een grof plan van verdere gang van zaken.

Meest voorkomend prob: @mail onderwijl gewijzigd, of in de spam beland.

Ik zou zo gauw niet weten of dit ook als mededeling in mijnNS komt-het nogal voor de hand liggend idee daar eerst eens te kijken verrast velen-maar moet via site en kan niet via app op de fone.

Reputatie 7
Badge +3

Zo'n 6 tot 8 weken voor het verlopen van de de kaart wordt kaartvernieuwing ingezet door NS als je op dat moment een abonnement vanaf €5,10 per maand hebt. Heb je flex basis of flex weekend voordeel dan dien je zelf voor een nieuwe kaart te zorgen en betalen. 

Heb je toestemming gegeven om jouw oude pasfoto te gebruiken dan zou de nieuwe kaart paar weken voor afloop in de bus moeten vallen. Heb je geen toestemming gegeven dan zou je ongeveer 2 maanden geleden een mail gehad moeten hebben met verzoek om nieuwe foto aan te leveren. Daar heb je een bepaalde tijd voor.

Nu je blijkbaar geen verzoek hebt gehad en nog geen nieuwe kaart hebt gekregen kun je het beste bij OV chipkaart informeren. Zij zorgen voor productie nieuwe kaarten. Is er bij hen niets in gang gezet dan kun je zelf een nieuwe kaart voor €7,50 aanvragen en dit declareren als je een abonnement hebt waarbij je een gratis kaart krijgt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook de status checken in je account bij OV-chipkaart.nl. Staat daar bij je bijna verlopen kaart dat kaartvernieuwing is aangevraagd dan gaat het goed en heb je snel je nieuwe kaart in huis. Staat daar alleen dat de kaart bijna verlopen is, gebeurt er niets en moet je zelf de kaartvernieuwing in gang zetten. Aangezien het nog maar 3 weken duurt voor je kaart verloopt durf ik er wel geld op in te zetten dat de kaartvernieuwing niet is aangevraagd. Er zijn ook de afgelopen paar weken meer berichten van abonnementhouders die geen vervangende kaart hebben ontvangen en ook een verzoek om een nieuwe foto te uploaden. 

Op de site van NS staat overigens dat iedereen met een NS abonnement een gratis OV-chipkaart krijgt: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.html " Heb je een OV-chipkaart met NS Flex Basis, een OV-fiets abonnement, Stallen op Rekening of Kids Vrij? Dan zorgt NS niet automatisch voor een nieuwe chipkaart. Je vraagt in dit geval zelf een nieuwe OV-chipkaart aan. ” Dus wel met een Weekend Voordeel. Staat ergens iets anders?

Hij staat inderdaad niet meer bij de uitzonderingen, en dat is expres. (Bij bestellen met nieuwe kaart is de kaart niet gratis.)

Reputatie 7
Badge +3

Die pagina gaat over het gratis verstrekken van een nieuwe kaart als de oude verlopen is. Dat gebeurt bij Weekend Voordeel toch ook niet?

Die pagina gaat over het gratis verstrekken van een nieuwe kaart als de oude verlopen is. Dat gebeurt bij Weekend Voordeel toch ook niet?

Dat is eigenlijk precies mijn punt, dat is wel zo. (Moest ik ook even onderzoeken, want was nu ook nieuw voor mij.)

Reputatie 7
Badge +3

Die pagina gaat over het gratis verstrekken van een nieuwe kaart als de oude verlopen is. Dat gebeurt bij Weekend Voordeel toch ook niet?

Dat is eigenlijk precies mijn punt, dat is wel zo. (Moest ik ook even onderzoeken, want was nu ook nieuw voor mij.)

Dat was eerst niet. Nieuwe kaart kreeg je bij verlopen gratis bij abonnement vanaf €5 per maand.

Ik heb NS Flex Dal abonnement aanbieding 3 maanden à 2.50 per maand, mijn chipkaart verloopt binnen dit abonnement, toch moet ik 7.50 betalen voor nieuwe kaart. Flex Dal staat niet bij de uitzonderingen waarvoor je geen gratis nieuwe kaart krijgt. Waar vind ik wat juist is?

Ik heb NS Flex Dal abonnement aanbieding 3 maanden à 2.50 per maand, mijn chipkaart verloopt binnen dit abonnement, toch moet ik 7.50 betalen voor nieuwe kaart. Flex Dal staat niet bij de uitzonderingen waarvoor je geen gratis nieuwe kaart krijgt. Waar vind ik wat juist is?

Op OV-chipkaart.nl kost een nieuwe kaart altijd € 7,50. U kunt eenvoudig een nieuwe OV-chipkaart bestellen met een NS Flex abonnement daarop. Dat doet u bij de NS. Kies bij het aanvragen voor een nieuwe OV chipkaart. Dan kost het niets. U bent dan wel de korting kwijt. Wellicht is dat via de klantenservice te regelen als u dat probleem uitlegt. Dat zou wel zo eerlijk zijn. Neem eerst contact op voordat u een nieuwe kaart aanvraagt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb NS Flex Dal abonnement aanbieding 3 maanden à 2.50 per maand, mijn chipkaart verloopt binnen dit abonnement, toch moet ik 7.50 betalen voor nieuwe kaart. Flex Dal staat niet bij de uitzonderingen waarvoor je geen gratis nieuwe kaart krijgt. Waar vind ik wat juist is?

Wat had je eerst op jouw kaart staan?

Ik vind het wel bijzonder dat jij een abonnement kunt zetten op een kaart die bijna verloopt. Had je eerst flex basis? In dat geval had je beter bij gelijk een nieuwe kaart bij die aktie kunnen aanvragen.

Ik denk dat je zelf moet betalen vanwege de actieprijs. Bij weekend voordeel moet je ook zelf voor een kaart zorgen. Of heb je hierover nog geen contact gehad met NS klantenservice? Als je zelf een kaart moet vernieuwen bij ov chipkaart doe dat via kaartvernieuwing. Dan wordt jouw abonnement automatisch overgezet.

 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je hierover al contact gehad met de klantenservice? Het gaat al zeker sinds augustus mis met het vanuit NS vernieuwen van bijna verlopen kaarten. Abonnementhouders moeten dan zelf kaartvernieuwing aanvragen en kunnen de kosten ervan terug krijgen van NS.

Met een kaart die bijna verloopt had je beter dat Flex Dal Voordeel abonnement op een gratis nieuwe kaart aan kunnen vragen. 

Ik kreeg vandaag bericht van ov-chipkaart.nl dat mijn ov-chipkaart binnenkort verloopt. Meteen vernieuwing aangevraagd, maar moest €7,50 betalen. Er staat een dalvoordeelabonnement op. Kan ik de kosten terugvragen bij NS en zo ja hoe?

Reputatie 7
Badge +3

Ja, die kosten kunt u terug vragen bij NS, u heeft met een abonnement recht op gratis kaarvernieuwing. Neem daarvoor contact op met de NS klantenservice, dit kan telefonisch, via chat , Twitter of Facebook. 

Reageer