verlenging ov chipkaart met ns abonnement | NS Community
beantwoord

verlenging ov chipkaart met ns abonnement

  • 17 May 2023
  • 6 reacties
  • 245 Bekeken

Mijn OV chipkaart met NS abonnement verloopt 21 mei a.s.

Op de website van de NS staat dat ik automatisch een nieuwe OV chipkaart zal ontvangen met mijn abonnement erop en deze dus niet zelf hoef aan te vragen.

ik heb deze nieuwe kaart nog niet ontvangen.

Wanneer kan ik deze verwachten ?

icon

Beste antwoord door Robert B 17 May 2023, 19:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk dat u deze nu niet meer toegestuurd gaat krijgen. In onderstaand topic kunt u de stappen teruglezen om uw OV-chipkaart te verlengen. Dat gaat sowieso niet lukken voor 21 mei a.s. 

U kunt dan de gemaakte kosten declareren bij de NS.

 

 

Badge +3

Ik denk dat u deze nu niet meer toegestuurd gaat krijgen. In onderstaand topic kunt u de stappen teruglezen om uw OV-chipkaart te verlengen. Dat gaat sowieso niet lukken voor 21 mei a.s. 

U kunt dan de gemaakte kosten declareren bij de NS.

Goede kans dat als je vandaag (de 17e) een kaartvernieuwing doet via OV-chipkaart deze vrijdag of zaterdag al binnen hebt. Anders wordt het inderdaad dinsdag (de 23e).

https://www.ov-chipkaart.nl/nl/mijn-ov-chip/vervangen-of-beeindigen optie 3, kaart is (bijna) verlopen.

Reputatie 7
Badge +3

Goede kans dat als je vandaag (de 17e) een kaartvernieuwing doet via OV-chipkaart deze vrijdag of zaterdag al binnen hebt. Anders wordt het inderdaad dinsdag (de 23e).

https://www.ov-chipkaart.nl/nl/mijn-ov-chip/vervangen-of-beeindigen optie 3, kaart is (bijna) verlopen.

Hou er wel rekening mee dat het morgen (18 mei) Hemelvaartsdag is. 

Badge +3

Hou er wel rekening mee dat het morgen (18 mei) Hemelvaartsdag is. 

Proberen waard, is volgens mij grotendeels geautomatiseerd alhoewel iemand hem vrijdag natuurlijk wel uit de printer moet vissen en in een envelop moet stoppen en op de post moet doen? 🤔

Kreeg ooit een nieuwe kaart ook sneller dan men zei, en daar zaten kerstdagen tussen. Vandaag regelen en overmorgen in de bus zal niet lukken, maar zaterdag zou zomaar kunnen dus.

En anders wat @Henkpeetersen zei, declareer je reizen van 22 mei (en later) maar, zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html dat werkt ook als je (nog enkele dagen) op een nieuwe kaart wacht.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb even terug gekeken hoe het ging bij mijn kaartvernieuwing, die toen door NS automatisch was gestart met de foto die ze al hadden omdat ik een aantal jaar daarvoor toestemming had gegeven de foto te hergebruiken. Kaartvernieuwing was volgens de status in mijn OV-chipkaart account gestart op 13 mei 2019 (dat was een maandag), de datum op de brief bij de nieuwe kaart was 14 mei en ik had het 17 mei hier op de mat liggen. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb even terug gekeken hoe het ging bij mijn kaartvernieuwing, die toen door NS automatisch was gestart met de foto die ze al hadden omdat ik een aantal jaar daarvoor toestemming had gegeven de foto te hergebruiken. Kaartvernieuwing was volgens de status in mijn OV-chipkaart account gestart op 13 mei 2019 (dat was een maandag), de datum op de brief bij de nieuwe kaart was 14 mei en ik had het 17 mei hier op de mat liggen. 

Ik denk dat vrijdag zoals bij bijna alle kantoren zeer weinig mensen aanwezig zijn en op maandag wordt de post niet bezorgd. ik zou graag van @mgalamalind vernemen wanneer ze de kaart in huis heeft.

Reageer